antibiotika a extáze
Prosim Vás, potřeubuju vědět, jaké mi hrozí riziko, když jsem předevčírem měla tabletu extáze a včera večer jsem začala brát antibiotika. Ty bych přestala brát ve čtvrtek a v pátek bych si na akci vzala, ale raději jen půlku E. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Interakci těžko odhadnout, když nevím o jakou látku konkrétně se jedná a i tak, u ATB si nejsem interakcemi moc jistý. Ony interakce, které nejsou popsané a prozkoumané, prostě nemůžeme odhadnout. Co se týče odstupu mezi užitím léku a EXT hodně závisí na vylučovacím poločasu látky. Většina léků učinkuje dlouhodobě, tzn. vylučuje se pomalu, hlavně u antibiotik je to důležité, to proto, aby hladina byla co nejvyrovnanější a lék dobře púsobil. Pokud chcete interakci vyloučit, tak musíte udělat přestávku delší, alespoň 1 týden, u některých léků i déle, třeba 2-3 týdny. Jinak riskujete, že k interakci dojde. A zrovna u EXT jsou interakce dosti nepříjemné, někdy i smrtelné. Sama ext smrtelná není. Tak bych to na vašem místě uvážil. EXT bych si dal, až budete zdravá, když už to musí být. Zvažte akci vynechat a raději se pořádně doléčit. Jinak vám antibiotika nepomohou a na párty si možná taky moc neužijete.