rada
Alžběta
Vážení odborníci.Mám 15 letou dceru,která se vrátila předčasně z komunity,brala pervitin i i.v.Dochází do k-centra na dolečování.Veškerý čas tráví na i-netu,chatuje.Postupně zvyšuje požadavky na svůj volný čas -večer,to poslední dobou.To ,co se naučila v komunitě,nedělá.Myslela jsem,že si vymyslí denní program,který bude dodržovat.a já za ní chodím a vysvětluju jí ,že existuje i jiné využití času,než vycházky do města,nevím s kým a kde.připadám si jako policajt bez výsledků,protože se nakonec vždycky pohádáme.Chce si dělat jenom co ona chce,jinak se tváří otráveně.Manžel nic neřeší.Doma občas pomůže.Nevím vůbec ,jak s ní komunikovat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že se musíte cítit dost špatně a taky unaveně po tom všem, co už jste zkusila. Ještě k tomu, když nemáte doma ve svém snažení podporu. Myslím, že od toho je právě doléčování, aby tam s dcerou pracovali na jejím programu a životě bez drog, ale také na komunikaci s Vámi. Velmi často se v rámci doléčování dělají společné konzultace s rodinou. Nic takového u Vás neproběhlo? Myslím, že byste si rozhodně měla dopřát trochu péče a pomoci i pro sebe. Pokud by se Vám jí nedostalo přímo v Káčku, kam dcera chodí na doléčování, tak mě napadá nějaká rodičovská skupina nebo i individuální kontakt s někým, kdo se závislostmi zabývá. Určitě by bylo dobré všechno probrat s nezávislou osobou a snad by se Vám i ulevilo od části toho břemene. Přeji tedy, ať se situace brzy a dobře vyřeší a pokud budete potřebovat, klidně se ještě ozvěte.