Těžký alkoholismus mé tchýně
honza
Matka mé manželky s námi bydlí v jedné domácnosti,máme 4 děti a tchýně nás ve svém alkoholickém opojení stále terorizuje. Svoji závislost si neuvědomuje,nechce na léčení(jednou už tam byla a utekla) Prosím poradťe ,jaké jsou právní možnosti

Odpověděl: Helena Hošková
Zdravím Vás, Honzo. Možnosti jsou omezené. Pokud by Vaše tchýně ohrožovala sebe nebo Vás na zdraví či životě, můžete ji nechat hospitalizovat i proti její vůli. Je to ale krajní varianta, zdravotníci při odvozu vyžadují přítomnost policie. Pomoci by mohli i pracovníci oddělení péče o rodinu a dítě (sídlí na okresních či obvodních úřadech), kteří by měli posoudit, na kolik a jak vážně ohrožuje chování Vaší tchýně zdravý růst Vašich dětí, a pomoci např. vyřešit Vaši obtížnou bytovou situaci. Nejméně násilnou variantou je otevřený rozhovor. Tuším ale, že už jste se o něco podobného pokoušeli a neuspěli jste. Pokud má Vaše tchýně za to, že ústavní léčbu nepotřebuje, zkusila bych jí dát kontakt na AA (anonymní alkoholiky) - kontakt: Na Poříčí 16, Praha 1 (tel. 02/24818247) nebo AT poradnu (kontakt - viz vyhledávací služba na našem drogovém informačním serveru). Možná by bylo dobré, kdybyste tuto nabídku posílili informací, že pokud se svou závislostí nebude i nadále nic dělat, obrátíte se na výše zmíněné instituce. Hodně štěstí!