drogy
potomek potvrdil, že občas kouří trávu. je plnoletý v současné době rezignoval na studium, nic ho nebaví, volný čas tráví buď s kamarády hraním fotbálku v hospodě nebo hraje po internetu různé hry. Rodiče se rozvádějí. Jak potomka přesvědčit, aby se sebou něco dělal? Několikrát navštívil psychoterapeuta, ale když tento po něm vyžadoval "práci", přestal tam docházet.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu mi není úplně jasné, jaký je Váš vztah k osobě, o které píšete. Nevím tedy ani, jak moc na něj máte vliv a kolik můžete v daném případě udělat. V každém případě, pokud už byl několikrát v odborné péči a nechtělo se mu "pracovat", není asi ještě připravený na nějakou změnu. Vím, že je to pro okolí těžko přijatelné, ale pokud se má něco dělat s problémem s drogami, je prvním předpokladem, že do toho jde daná osoba dobrovolně. Je určitě možné, pokud ještě žije s rodiči, dát určitá pravidla, za kterých bude soužití oboustranně fungovat k co největší spokojenosti. Součástí této dohody může být i to, že syn bude spolupracovat s psychiatrem nebo něco podobného. Také je možné apelovat na rizika, která sebou užívání drog nese, ale je možné, že je syn moc dobře zná. Jinak je dost těžké někoho přinutit, aby se chtěl léčit. Účinnější asi bude bavit se s ním o tom, proč má potřebu kouřit, jestli ho trápí rozvod rodičů a jak by se mu dalo pomoci. Kdyby jste chtěli celou situaci blíže probrat, klidně ještě napište, s více detaily, nebo zavolejte na tel. 283 872 186, na naši poradenskou linku.