XTC a migréna?
britney
Je to 2 měsíce,co sem poznala svět E.Ppotřebuju poradit,asi se mi obnovila migréna,2 a půl roku sem ji neměla a teď dvakrát,je to tou extoškou???Nechci toho nechat.Vždycky se mi to stalo,když sem se probudila po krátkým spánku po akci.Hodně mi to vadí,nemám obyč migrénu,ale dost drsnou variantu, kdy sem před záchvatem úplně dezorientovaná a třeba mi znecitliví ruka,dřív mě kvůli tomu vyšetřovali na neurologii,mysleli si že to je pravděpodobně nějakej druh epilepsie.Teď naposledy to bylo šílený,myslela sem,že to je moje poslední hodina!Určitě mi budete psát ať přestanu s extoškama,ale nemůže to bejt třeba tím že sem pila až moc vody nebo dlouho nespala jo a vadilo by,kdybych si vzala prášek na migrénu předem preventivně už na dojezdu,nebude se to tlouct??K doktorovi v žádným případě nejdu,stejně bych mu nemohla říct pravdu,nabonzoval by to našim,když mi nebylo 18:((

Odpověděl: Jakub Minařík
Nebudu vám psát, že nemáte brát EXT. Ale asi vám napíšu, že se asi budete muset rozhodnout. Ta migréna se vám vrátila na 99,99% kvůli EXT. To proto, že migréna je onemocnění vazomotoriky cév (cévy v hlavě se špatně stahují nebo naopak roztahují a to je příčina obtíží). EXT je silně vazomotoricky aktivní substance. Navíc příčina migrény může spočívá mimo jiné v narušeném vyplavováním serotoninu v mozku a léčí se léky které jeho vyplavování blokují. EXT způsobuje lavinovité vyplavování serotoninu. Takže ... migréna se vám může dokonce i zhoršit. Existují ještě divočejší formy. Můžete si je prostudovat v učebnici neurologie. Ať víte, do čeho jdete. Kombinace těch léků, které užíváte může být potenciálně smrtelná. Možná by stálo za to vědět, že EXT není sama o sobě smrtelná při předávkování u zdravého jedince, ale může být smrtelná i v běžných dávkách v kombinaci s některými léky. Patří mezi ně hlavně různá antidepresiva a jiné léky na hlavu. Popsaná úmrtí u nás padají vždycky na vrub kombinací. A blbé je, že je to reakce, která když se rozjede, tak se obtížně zastavuje. A to i když ti lidi leží v nemocnici. Umírá se po několika dnech na přehřátí a metabolické selhání organismu (serotoninergní syndrom). Takže - pokud chcete EXT užívat, bylo by moudré neužívat jiné léky. Dlouhodobě. Kinetika léků v organismu je pomalá a u některých léků trvá několik týdnů než se vyloučí. U některých léků "na hlavu" je to trvá třeba 5 týdnů, než je bezpečné užít lék se kterým může ten první interagovat. No, tak to zvažte. Je to myslím na vás. Ale osobně bych vám doporučoval nějakou bezpečnější zábavu. Třeba seskoky padákem, horolezectví a tak. :-) P.s. Jen tak naokraj - asi jsem vám neudělal ouplně radost - ale jsme na tom všichni stejně. Po těch letech co dělám medicínu jsem si uvědomil, že buď člověk respektuje svoje schopnosti a schopnosti svého těla a nebo musí počítat s následky - onemocní, zmrzačí se a nebo umře. Platí to stejně pro mě jako pro vás. Nic s tím nenaděláme. :-)