pomoc příteli
Méda Béda
zdravím vás, pořád jsem čistá jak boží slovo a už mě ani nenapadne myšlenka na ty jedy atp.to je ptro mně velký povzbuzení, že by to tak taky mohl mít někdy ten můj přítel. přee čtrnácti dny jste mi opověděl v dotazu, že si mylsíte, že na to nemám, ale já sjem se ted tak vylepšila že třeba už je to jinak.od min. týdne jsem zase v bytečku sama. Padlo to nějak na mně. Muj přítel ,ten býv.,ale já stejně k němu něco cítim. Za mnou opravdu pořád chodil, tak tříkrát za týden. Já na vše říkala ne. , ale včera přišel po čtyřech dnech a zvonil zdola já ho domu už nákou dobu nebrala, když jsem sešla dolu, málem jsem upadla, v tak děsnym stavu jsem ho ještě neviděla.myslim, že si je vědom, že je na tomzle. řekl,že chce přestta, že mi chtěl jen říct,že ho můžu pochopit ječn já. dal si naposled a chce to zkusit odabstinovat, ale jen se mnou. já mám hodně dovolený, tak bych si ráda na něj udělala čas a mám maringotku po dědovi v českym lese., tam bychom šli, ale nevim, co mohu čekat, jestli to nebude třeba jiný, než jsem to mala já v tý intenzitě, já brala gram denně a on určitě víc, ale nechce to přesně říst, když jseme spolu žili, tak to byly dva, ale to už je nákej ten měsíc. co bych měla vědět?

Odpověděl: Jakub Minařík
No měla byste vědět: 1. Že existuje doopravdy velké riziko, že se rozjedete. Je to samozřejmě na vás, ale myslím, že je to holý nerozum. Ve stavu, abyste takovouhle situaci ustála a neohrozila vás nebudete myslím už nikdy v životě. V nejbližších 5 letech se s tím pravděpodobně nevyrovnáte na 95%. To je daň za braní drog. 2. Detox není sranda. U někoho, kdo bere pár měsíců a je jinak zdráv, to je relativně bez rizika. U někoho kdo bere mnoho let, je na ví bůh jaké dávce a kombinaci s ví bůh čím, to může být otázka smrtelného rizika. Pracujete ve zdravotnictví, máte zkušenost s tím, jaké je to když je zle. Pak prostě buď máte po ruce co potřebujete a umíte s tím zacházet a nebo je vyřízeno. A uklidit se do Českýho lesa je sice prima, ale než se tam dovoláte pomoci, tak může bejt pozdě. Lidi, kteří jsou na tom jako váš přítel patří na detox. To proto, že tam dají pozor, aby neumřeli. Umí to a mají k tomu co potřebují. 3. Pravděpodobnost, že přítel začne abstinovat je malá. Možná zvládne detox, ale pak se znova rozjede. Je na tom jinak než vy. Bere spoustu let. Pokud nepřijme určité podmínky tak se nezmění. Lze to samozřejmě i bez lékařů a detoxu. ale pravděpodobnost je velmi malá a lidi, kteří to takhle zvládnou, tak většinou nepotřebují pomoc druhých. Sami se rozhodnou a sami začnou abstinovat. To co popisujete je spíš jiný způsob manipilace. 4. Doporučuji vám nabídnout mu, že mu pomůžete zařídit detox a léčbu. Nebude problém obrátit se na PL Bohnice, nebo Apolinář a vymandelit tam místo na detoxu. Ev. nasměrovat přítele do Kontaktního centra, nebo Denního stacionáře, oni to už zařídí. Zvažte to a napište. A zkuste použít rozum a ne city. S těma se v téhle situaci dostanete leda do potíží.