psychická závislost? PERVITIN
dante
Dobrý den, zcela vážně řeším problém závislosti na pervitinu ve svých 24letech, kdy žiji zcela samostatný myslím, že spořádaný život. Si nevím rady, co dělat. Pro pochopení, jednoduše pokud si ráno nedám tak do práce nedojdu. Možná to vydržim, ale tak jeden den a odpoledne už nestojí za nic. Pociťuji neuvěřitelnou únavu. Je problém vyjít patro, dvě po schodech a pak to jídlo... Všude se píše pouze o psychické závislosti. Já nevěřím, že to mám vsugerované jen proto, že někde v podvědomí si chci dát čáru. Protože kdybych mohl tak se na to vykašlu hned. Ale kvůli práci to nejde, nemohu umřít v posteli na měsíc nebo na dva. Za prvé musim platit nájem a za druhé už jsem to jednou zkoušel ještě když jsem bydlel u mámi a to už je pět let. Sakra opravdu pět. Ležel jsem snad dva měsíce v posteli. Vzbudil se, šel na WC cestou navštívil lednici a zase spát. Já už jsem pak nemohl ani ležet jak jsem byl otlačený z toho ležení. To by člověk neřekl jak nepříjemný a bolestný může být dlouho ležet. Už jsem to jednou načal pět let. To znamená, že nejméně šest, sedm let jedu denodenně. No poprvé jsem perník potkal ve 14 letech. Dost brzo. No a co teď? To asi nebude jen tak, co? Chtěl jsem se ještě zeptat, co když závislá holka otěhotní? A na začátku těhotenství bere, protože o tom neví? Nebo vůbec těhotenství a perník. Pěkně hnusný téma, ale bohužel z reality. Děkuji za Vaši námahu, snahu a s přátelskym pozdravem Dante

Odpověděl: Jakub Minařík
Bezbolestně to vyabstinování asi nepůjde, je to přece jen hodně individuální záležitost. A vy to máte zrovna z té druhé strany, ... Stálo by za pokus přibrat k pervitinu nějaké vitaminy, minerály, .... mohly by po jeho vysazení minimalizovat dopad. A taky se nutit k aktivitě. Já vim, že to je peklo, ale když se člověk z tý postele vykope a donutí se něco dělat, tak regenerace jde mnohem rychleji. Počítejte ale se 14 denní dovolenou na vysazení. Kdybyste se chtěl o to pokusit, asi bych vám napsal nějaký podrobnější návod. Co se týče těhotenství a drog, resp. pervitnu - blbý je, že 1. 8 -12 týdnů po početí je tzv období organogeze - tvoří se orgány. Pokud v téhle době dojede k narušení vývoje - tak vznikají ty nejtěžší defekty. Velmi často se malformované děti spontánně potratí. Spousta defektů se dá zjistit ultrazvikem a dalšími vyšetřeními v průběhu těhotenství. Nebylo by z tohoto důvodu špatné, kdyby gynekolog věděl, že se něco dělo. Aby mohl případně zařídit nějaké dovyšetření, aby byla jistota, že k malformaci nedošlo.