orfiril, topamax
jolana
Dobry den, zajimalo by mne, kam se radi tyto dva leky: ORFIRIL 300 Retard, TOPAMAX 100. Dale take jejich vedlejsi ucinky a na co se davaji. Predem moc dekuji. Jolana

Odpověděl:
Dobrý den Jolano, oba léky patří do skupiny antiepileptik, Topamax je navíc ještě antikonvulzivum. Používá se k léčbě epilepsie. Také je určen k předcházení migrenózních bolestí hlavy dospělých. Orfiril snižuje možnost vzniku epileptických záchvatů. K nežádoucím účinkům Orfirilu mohou patřit dočasné nevolnosti, popřípadě nechutenství až zvracení. V kombinacemi s jinými antiepileptiky se mohou vyjímečně vyskytnout poškození jater. Topamax je obvykle dobře snášen, mohou se však objevit nežádoucí účinky jako např. ospalost, závratě, nervozita, poruchy pohybové souhry, únava, poruchy řeči, zpomalené reakce, poruchy vidění, paměti, zmatenost, pocity brnění, dvojité vidění, nechutenství, záškuby očí, nevolnost, hubnutí, obtíže při vyjadřování, obtížné soustředění nebo udržení pozornosti, deprese, bolest břicha, celková slabost, poruchy nálady, zvýšení hodnot jaterních testů. Více podrobností naleznete na www.lekarna.cz. Mějte se...