Posledni Gana
Hlusa
Tak jo, diky. Skoda, ze to tahle pekne nemuzu rict jeho mame, ktera mi obden vola, jestli o nem neco nevim. Namisto toho ji musim lhat a uz me to nebavi, mam sto chuti ji to vsechno rict. Zrovna vcera si mi stezovala do telefonu, ze mela padestatiny a Kuba se neozval, nepopral, nic. Uz pry zase skoro mesic. Reknu ji, ze je to na nem a ze se vlastne nic nedeje. Navic uz davno jenom nehuli, i kdyz huli hlavne. Tak jednou za tyden si da pernik.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, posledni Gana to třeba být nemusí.... Určitě jsem nechtěl, aby moje odpověď vyzněla, že se nic neděje. Samozřejmě že děje a jestli pan Gana začíná užívat i jiné, nebezpečnější drogy, tak se děje o to víc. Ten respekt z předchozí odpovědi totiž neznamená bezvýhradné přijetí. Druhý si také musí držet své hranice - "Ber si, ale ne u mě doma; nebudu s tebou, když si aktuálně pod vlivem...." Na to všechno má člověk právo a rozhodnutí ke změně toho druhého to může dost urychlit. Proč nebrat, když mám u koho bydlet, co jíst, dostávám kapesné..... Ve Vašem případě mě napadá, říci panu Gana, že nemáte zájem lhát jeho mámě. Anebo ano? Pokud máte sílu a chuť (a zdá se, že máte a to je fajn), nastavujte mu zrcadlo jeho chování (např. hulíš více než dříve, začal si brát i perník, o ničem jiném než drogách už nemluvíš, nedbáš o sebe......) dál. Snad se do něj jednou zadívá a rozhodne se. Zkuste se zamyslet i nad těmi hranicemi. Hezký den