Závislost na Pervitinu
Dobrý den, zjistila jsem, že můj 19 letý syn je závislý na pervitinu.Chce se léčit. Nevím jak mu mohu pomoci, koho kontaktovat?Jde o léčbu ambulantní nebo ústavní? Prosím o odpověď popřípadě i pomoc Děkuji D.K.

Odpověděl:
Dobrý den, vezmu Vaše dotazy od konce: léčba existuje jak ambulantní, tak ústavní. Která je pro koho vhodná, se takhle na dálku bez žádných informací určit moc nedá. Záleží na mnoha okolnostech, jako např. délka nebo množství užívání, sociální situace, apod. S tím, který "druh" je pro Vašeho syna vhodný, by mu poradili v nějakém konkrétním zařízení, na které by se případně obrátil. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohu se pokusit najít Vám zařízení ve Vašem okolí, na které se může obrátit a poslat Vám na něj kontakt. Nebo samozřejmě může zavolat i sem k nám na poradenskou linku do K-centra v Praze (283 872 186). Ptáte se, jak mu pomoci, koho kontaktovat. Už jsem to tady trochu naznačila, ale bylo by lepší, pokud se váš syn chce léčit, jak píšete, aby si tam(sem) zavolal sám. Myslím si, že je důležité, aby v tom ohledu vyvinul sám nějakou aktivitu. Vy mu můžete pomoct tím, že mu ten kontakt třeba dáte, a zároveň ho necháte, aby svůj zájem skutečně ukázal. Vím, že to není jednoduché, a tak Vám (i Vašemu synovi) přeju hodně síly. Držte se...