Antikoncepce vs. pervitin?
Anjel
Chtěla jsem se zeptat, zda si můžu nechat předepsat antikoncepci, když víkendově beru pervitin, extáze a nebo si zahulim marihuanu. Bojím se ,aby se drogy a antikoncepce nějak neovlivňovali a nedošlo k nechtěnému otěhotnění nebo abych si nezničila játra díky za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Dle dostupných informací by se hormonální antikoncepce a uvedené drogy neměly navzájem ovlivňovat (obvykle se uvádí, že účinek antikoncepce se snižuje při užívání antibiotik a antiepileptik, případně některých dalších látek - u některých typů antikoncepce jsou uváděné barbituráty a přípravky obsahující výtažek z třezalky). Léky, které snižují účinek konkrétního antikoncepčního přípravku, najdete v příbalovém letáku (příp. na www.aislp.cz, kde je databáze léků dostupných v ČR včetně příbalových informací). S těmi játry je to složitější, moderní hormonální antikoncepce by neměla mít výraznější negativní vliv na játra. Poškození jater může nastat při užívání extáze. Viz přehledový článek o MDMA na www.lf3.cuni.cz/drogy (zde najdete mimo jiné i databázi tablet extáze zachycených v ČR a upozornění na výskyt tablet obsahujících nebezpečné příměsi). Myslím, že pokud už užíváte drogy, tak je asi rozumné užívat antikoncepci. Vyhnete se některým nečekaným důsledkům, které by se vám v rámci víkendových akcí mohly přihodit. Ovšem je nutné si uvědomit, že vás hormonální antikoncepce nechrání před rizikem přenosu infekčních chorob - pokud byste si při nechráněném sexu opatřila např. hepatitidu C, poškodíte si játra poměrně kvalitně. Více info o infekčních chorobách na této stránce pod rubrikou Drogy a nemoci. Snad jsem vám odpověděla na vše, co potřebujete vědět. Buďte na sebe opatrná. A kdyžtak zas napište.