starosti matky
silvia
Moja dcéra bola a lebo je vyliečena narkomanka len neviem čo si mám myslieť či je vyliečena či nie. Rok už žije a pracuje v Taliansku, kde se ji dost dobre dari. Ale je jeden problém pokaždé , keď dojde na návštevu sú problémy. 1. dostane opar a vytvorí sa jej fľaky a ona tvrdí že je to zmena prostredí. Minule napr. to bolo až tak , že navštívila lekára a dostala infúziu a preto, že máme doma mačku som myslela, že je to alergie na ňu, ona to totiž tak tvrdila. pred mesiacom opat došla a to isté trochu v menšom opať fľaky. No neviem co si mám o tom myslieť , je možné , že účinky znovuzobraté drogy by boly také. Inak jej sestra tvrdí, že bola mimo, v noci nespala skoro celú noc a potom se vyhovorila, že robí aj nočné a je tak zvyknutá. já ako matka si to nechcem pripustiť , že by opať pokračovala, pomôžte mi čo si o tom myslíte. Zúfalá mama Podotýkam z Talinska dôjdes čistou tvárou ako bábika a odchádza fľakatá dokonca aj na tele. Ďakujem za radu a som s pozdravom

Odpověděl: Jakub Minařík
Osobně bych tipnul, že dcera vždycky při výletu domů relapsuje. V Itálii nejspíše abstinuje, je to jiné prostředí, chybí příležitost. Pokud by se vrátila domů natrvalo, tak by mohla začít užívat drogy znova. V Itálii je to sice také riziko, ale mnohem menší. Na vašem místě bych dal dceři najevo, že o problému víte a upozornil bych jí, ať se jí to nevymkne. Musí se sama rozhodnout, jestli v tom bude pokračovat, nebo ne. Kdyby bylo třeba, klidně zas napište. Ostatně, můžete doporučit kontakt na nás i dceři. Třeba, kdyby byl nějaký problém se jí bude hodit. :-)