Infomace o zaměstnání
magdan
Ahoj, jmenuji se Magda. Je mi 27 let a ráda bych pracovala v nějakém sdružení jako je to vaše.Zabývat se léčbou dušiček lidi,kteří ulítli na drogách,ale hlavně chránit ty,kteří ještě nic nezkusili.Chtěla bych vás poprosit,aby jste mi napsali co všechno k tomu potřebuji vědět,umět .... Jde mi hlavně o primární prevenci pro ty nejmenší,ale nejen o ni. diky Magda

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, jaké jsou vaše pracovní zkušenosti a vzdělání, takže úplně nevím, co bych vám konkrétně poradila. Je to velmi náročná práce, ať už pracujete s lidmi, kteří jsou závislí na drogách nebo děláte primární prevenci. Krom toho, že by měl mít člověk patřičné vzdělání (nejlépe VŠ nebo VOŠ směru jako je medicína, psychologie, pedagogika, sociální práce) a pokud možno absolvoval psychoterapeutický výcvik, měl by mít především vyřešené své vlastní problémy, orientovat se sám v sobě a udržet si hranice, protože jinak mu hrozí, že ho práce smete. Mohu vám doporučit asi toto: Pokud máte zájem o spolupráci na primárně preventivních programech, můžete kontaktovat například pražské o.s. Prev-Centrum, které spolupracuje s externími lektory primární prevence, obvykle z řad studentů VŠ, pro které pořádá i speciální výcvikový kurz (více na www.prevcentrum.cz), tam by vás odkázali i na mimopražské organizace, které něco podobného dělají, pokud nejste z Prahy. Nebo si zkuste domluvit nějakou stáž v organizaci, kde pracují přímo se závislými před léčbou, v léčbě, po léčbě (nízkoprahová zařízení, léčebná zařízení, doléčovací centra) a uvidíte o čem ta práce je, co to všechno obnáší a uvidíte, zda vás to dál zaujme. Zatím hodně štěstí.