maminka pije
maruška
dobrý den, moje maminka pije tvrdý alkohol. Začne ráno a pije po celý den až do večera. Dříve si ty skleničky skovávala třeba mezi květináče to už je ale deset let. Ted už pije rovnou z lahve vodku. Nevím jak jí můžu pomoct nebo jestli si nechá pomoct. Tenkrát to neviděla jako problém. Dnes to sice přizná, ale myslím, že s tím sama od sebe neyačne nic dělat. Za ta léta se závislost samozřejmě prohloubila. Připojil se už i ranní třes rukou. je kachektická. Neschopná koncentrace. je z ní troska. Nepoyznávám v ní už mojí mámu. Co mám dělat prosím poradte mi.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, předem se omlouvám za tu dlouhou dobu po kterou jste musela čekat na odpověď. Škoda, že jste se více nerozepsala - např. kolik je Vám let, jestli žijete s mámou ve společné domácnosti, jestli s ní žije někdo jiný, co jste již zkusili dříve udělat.... Určitě by pak šlo vymyslet více. Každopádně na úvodní vykreslení situace to stačí; takže co mě k tomu napadá: Je fajn, že si Vaše máma problém připouští (základ k tomu, aby s ním začala něco dělat). Doporučoval bych v ní tuto nespokojenost se stávajícím stavem (třes, neschopnost koncentrace a vůbec to všechno...) živit. Žádné utěšování a ulehčování života s alkoholem. A pokud se rozhodne někam jít, tak na nic dlouze nečekat. Ve Vašem okolí jsem sice moc kontaktů nenašel, přesto na AT poradně v Sokolově, tel. 352 308 111 by mohli vědět více. Jestli chcete, napište co Vás napadá a možná vymyslíme víc. Hezký den