lac
Byla bych moc rada, kdyby jsme se o to mohli pokusit po netu, ne ze by byl psychiatr neprijatelny, ale asi bych nikdy nesebrala odvahu tam dojit, vyhovuje mi,ze na vas nevidim:-) K vasi odpovedi, ja vim ze mam duvody prestat, ale- asi to bude znit blbe- ja nechci. Nemam zadnou motivaci proc. Jsem hrozne dlouho v tomle prostredi a diky nemu jsem se taky zmenila. Veci ktery me driv bavili, mi ted prijdou o nicem (ale to je asi pochopitelny), jinak koukam na lidi a veci kolem sebe. S lidma, ktery jsou cisty si dlouhodobe nemam co rict, nebavi me to s nima. Ale s lidma, s kteryma se stykam, se taky nechci bavit jen o fetech, o tom jak je vsechno spatny a nebo kecat o nicem. Je docela mozny, ze je to deprese, protoze uz dlouho mam takovyhle pocity, normalne se bavim, smeju se, ale uvnitr proste cejtim, ze jsem nestastna. A prave kdyz se sfrcim, tak mi prijde, ze je vlastne vsechno v pohode, v hlave mam jenom samy skvely myslenky. Ja vlastne nevim, co chci od vas slyset, kdyz nechci prestat. Asi to se mnou bude komplikovany:-):-(

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli máte depresi, tak je to složitější. Pak i rozumím tomu, že přestat je hodně těžký a nechcete, protože to znamená mít depresi. Samoléčba deprese sice není moc ideální, ale pokud přinese úlevu alespoň na čas, tak se jí člověk zbavuje nerad. Ale na to, aby se to dalo odlišit je potřeba na nějaký čas vysadit. Pak by se vidělo. Ono když je člověk depresivní, tak ho život moc netěší a mluvit s lidma kolem sebe je mnohem složitější. Přesto mám dojem, že brát kvůli tomu drogy není ta úplně nejšťastnější cesta, protože na rozdíl od antidepresiv vede do … Zkuste si vzít papír a tužku a napište si co chcete a co nechcete a taky co vám drogy dávají a co vám berou. Myslím, že důležité je si to napsat a nejen na to myslet. Protože když je to napsané, tak člověk o tom více přemýšlí. Možná by se stálo za to začít se znova smát a cítit se dobře i bez drog. Protože to by mohlo být nadlouho, nebo napořád. Takhle je to jen na chvíli.