Stiha
ginger
Temer rok a pul jsem si s pritelem pichala pervitin,na konci jsem nebyla schopna vychazet mezi normalni lidi,abych vstala z postele musel mi pritel slehnout.Uz jsem nemohla a chtela jsem to skoncit.Nedokazala jsem byt bez perniku,nedokazala jsem byt bez pritele,byla jsem az chorobne zavisla na obojim.Muj dotaz je mozne po rocnim uzivani perniku slyset hlasy,ktere nejsou,totalne neverit nikomu,mit pocit,ze vse je dvojake,a ja vlastne nevim,jak vse doopravdy je,kdyz mi nekdo neco rekl vse jsem otocila proti sobe,byt to bylo uplne nesmyslne,zarliva opravdu chorobne,totalne ztratit sebeduveru?Pritel mel predchozi zkusenost s drogami a smal se mi,ze mam stihy jako fetak po 10 letech.Dnes,kdy uz jsem vice jak rok a pul cista se mi obcas stava,kdyz jsem unavena,ze mam podobne stavy jako na perniku.Je to mozne,a jestli ano,zbavim se toho casem?Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
To co popisujete v době braní je skutečně stíha, jinak toxická psychosa. Nastává obyčejně po intensivním braní stimulačních drog, pervitinu, kokain, nebo po halucinogenech. Ta vaše byla asi doopravdy povedená, ale celkem normální, typická. Zdá se, že po tom co jste přestala brát kompletně odezněla. Jinak psychotické poruchy jsou charakteristické tím, že člověk slyší a vidí věci, které nejsou, v hlavě se mu tvoří konstrukce, které nemají s realitou nic společného, ale postižený je o jejich pravdivosti nevývratně přesvědčen. Tomu prvnímu se říká halucinace a tomu druhému bludy. Tím nechci říct, že něco z toho co jste viděla, nebo si myslela nemohla být realita, ale nejde to odlišit od poruchy. Jestli se vám potíže vracejí, tak záleží spíše na frekvenci a jak moc vás to obtěžuje, případně vám to znasnadňuje normální fungování. Pokud se to zhoršuje, objevuje se to denně, nebo trávíte období mezi jednotlivými stavy obavami, kdy se to zase vrátí, tak je myslím rozumné vyhledat psychiatra. Pokud se vám to objeví jednou zarok a je to čím dál tím slabší a jinak to nijak zvlášť neobtěžuje, tak bych soudil, že stačí počkat a ono to bude mizet. Obecně mají tyhle prožitky spíše tendenci blednout. No, kdybyste měla dojem, že byste o toho psychiatra stála, tak napište odkud jste a já se vám pokusím někoho doporučit, bude-li to v mé moci.