zloutenka
mutantik
Dobry den, chtel bych se zeptat jestli se da nakazit zloutenkou i ze "spinave" drogy samotne nebo jenom krvi cloveka jiz nakazeneho. A dale jake dalsi nemoci se daji skrz "spinavou" drogu poridit? Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Přez špinavou drogu si pořídíte spíše nějakou bakteriální nebo plísňovou infekci. Výsledkem bývají záněty žil, abscesy, flegmony, nebo septické stavy. Není to sice žloutenka, ale takový absces (dutiny vyplněná hnisem) v mozku, nebo v oku, není nic přijemného. Pod kůží je to menší průšvih, ale taky stojí za to. Flegmona (zánět podkoží) zas může vést k amputaci končetiny, nebo také k úmrtí. Sepse je generalizovaná infekce, bakterie se množí v krvi, usazují se v orgánech, ... Taky se na to umírá, když se to neléčí. Z žloutenek připadá nejvíce v úvahu typ B, má odolný virus. Nebezpečná žloutenka, v akutní fázi může způsobit selhání jater (a smrt) přechází do chronicity. Jinak nečistá droga může organismus poškodit i fyzikálně chemickým vlivem přiměsí, nebo toxickou složkou, která může být přítomna. Stačí? :-)