Pan Gana moc a moc huli.
Hlusa
Mam, vlastne uz spis nemam, protoze co s nim, kamarada, kteremu rikame pan Gana (a,n diakritika :-)). Je mu 23, pochazi ze spise lepsich pomeru. Asi v devatenacti zacal hulit (tesne predtim se dostal na matfyz, kdyz mel druhou nejlepsi zkousku ze vsech uchazecu), od te doby to hodne vyhledaval, ted s tim uz i kseftuje a celkem ve velkym. Jeho denni spotreba se ustalila na cca 10-15 jointech, ktere mu uz ani opticky prilis nevadi, ale ja kdyz si s nim nekdy, spis driv nez ted dam, vidim rude a mam toho az az, nechapu, jak to muze zvladnout. Kasle jako tuberak, doma se objevi jednou za 14 dni, rodice jsou strachy bez sebe (asi pred rokem za neho platili pres sto tisic dluhu, ktere si stacil svym kseftovanim nadelat). Chova se jako blazen. Sve okoli prilis nevnima, nikoho nepusti ke slovu, na vyrcenou otazku odpovi obvykle az napotreti, pokud vubec. Jen stale dokola zvani a zvani o tom, kde nakoupi a za kolik, jak si to "osefuje", kolik ma dat tomu a tomu, kdo dluzi jemu a to je vsechno. O nicem jinem nemluvi. Nekdy takhle mluvi i kdyz je v mistnosti uplne sam, nekolikrat jsem ho slysel. Predtim nez to zacalo, hral na pricnou fletnu, mel par konicku. Ted se nemyje a nemeni si obleceni treba 14 dni. Kbybych ho neznal, dam mu hnedle na cigara. Je to temer 100% sangvinik, je hrozne hodnej na lidi, coz pri prodavani travy neni zrovna vyhoda... Proto ty dluhy. Hrozne touzi po uznani, po tom, aby ho nekdo poplacal po rameni a rekl mu, jak je dobrej. Styka se lidma kolem 18 let, ale i 15, prevzal od nich i slovnik, coz vyzniva obzvlast uboze. Do oci mi rekl, ze tim, ze prodava travu, ma spoustu kamaradu (to urcite) a je pro ne dulezity. Z matfyzu ho vyhodili, kazdy rok udela prijmacky na zemedelku, kam potom nechodi. Holku mel jednu asi pred dvema roky, tlustou, ve 23 byla jeste panna a byla pekne stata. Jinak nic, i kdyz se snazi. V tom to treba take bude. Jaho maminka je hodne dominantni pani, ktera mu, kdyz byl mladsi, toho zrovna moc nedovolila. Je toho jeste spousta, ale zaklad anamnezy uz myslim mate, tak ted mi prosim zase neco napiste vy. Je vubec mozne takovou trosku motivovat? Pokud to nekdo nahodou cte a dokazal by poradit, treba na priklade nekoho, kdo na tom byl podobne a ted je ok., poradte mi taky. Diky moc a mejte se fajn.

Odpověděl: Tomáš Harant
Pan Gana.... předem díky za "základ anamnézy" :-); dost mi to celou situaci přiblížilo a je mi teď také jasné, že pana Ganu dobře znáte a není pro Vás zrovna lehké přihlížet tomu co dělá. A že pár věcí není úplně OK (to ale po Vás nemusím opakovat). Je to docela ukázkou toho, že jsou různě působící a různě škodlivé drogy, ale závislost je vždy podobná. Co ale s tím? Je totiž dost pravděpodobné, že pan Gana nic divného nevidí... Každopádně by bylo fajn, kdyby jste mu to všechno popsal. To, co jste napsal do tohoto dotazu. Snad jen ty předpokládané příčiny vynechat :-) Normálně, v klidu, bez výčitek... Když mu dáte najevo zájem o něj (za kterým není pouze tráva...); také nemůžete nic pokazit. Je ale dost možné, že vás odpálkuje s tím, že pouze kouří trávu a ta..... A vůbec, že z trávy se nikdo neléčí, kouří všichni…. Možná je takto spokojen, nic měnit nechce a Vy se s tím budete muset vyrovnat. Jinak, když se rozhodně, jeho "anamnéza" není nijak děsivá a bezvýchodná. Dá se s tím něco udělat. Nejenom s trávou, ale i s životem (který ho z nějakých důvodů k trávě přivedl a teď je jí ovlivněn). Ostatně o tom léčba je, není to jenom o detoxu... Napište, jak se věci vyvíjí a co Vás k tomu napadá. Hezký den