Darování krve a THC
Alena
Dobry den, chtela jsem se zeptat, kdy mohu po pouziti marihuany nejdrive darovat krev. Napr. tucna jidla ci alkohol se nesmi 24 hodin pred odberem. Je to stejne i u travy? Diky moc za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
V případě konopných drog musíte vysadit alespoň na 14 dnů. Pokud hulíte intenzivně, tj. denně, vynechte alespoň na měsíc. THC se v těle kumuluje a vylučuje se velmi pomalu. Alkohol se naopak vylučuje poměrně velmi rychle. Předpokládám, že jiné drogy neužíváte (a hlavně ne injekčně!!) a také se nedopouštíte jiného rizikového chování (promiskuita, nechráněný sex s rizikovými partnery). Injekční aplikace drog by neměla být nejen v poslední době, ale i nikdy v životě. Protože pak bych doporučil krev nedávat. Mohl byste ohrozit případného příjemce. Stačí? :-)