Po požití pervitinu mi bylo nevolno
Bessy
Dobrý den, chtěla jsem Vás poprosit o radu v následujícím problému. Beru pervitin zhruba 6 let a minulý týden se mi stala malá nepříjemnost. Po požití poměrně malého množství pervitinu nitrožilně jsem měla tyto příznaky: - studené ruce a nohy, jinak zbytek těla velmi hřál - hustá krev - skoro až do černa (mívám červenou) - motání hlavy, závrať a špatně se michodilo - třeštila mi bolestí hlava - bolest ledvin, několikrát do hodiny jsem močila, vždy na dvakrát s přestávkou a i přes velkou potřebu jsem se vymočila až po několika minutách - obličej nepřirozeně bílý až mrtvolný a přivřené oči - byla jsem zahleněná a zavzdušněná - celkový stav po požití byl zpomalený než rychlý Toto jsem zažial jeden večer po požití nečistého poervitinu, ale po dvoudenní pauze jsem požila čistý pervitin a bylo to obdobné. Nevíte, čím by to mohlo být? V případě nutnosti lékařského vyšetření jsem se chtěla zeptat, jestli znáte vhodného lékaře v okolí Hradce Králové? Děkuji a s pozdravem Bessy

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, pervitin stimuluje nejen mozek, ale velmi výrazně ovlivňuje i tělo. Po jeho užití stoupá srdeční rytmus, mění se průsvit cév, mění se reaktivita nervů i svalstva, ... Potíže, které popisujete mohou patřit mezi méně běžné, ale očekávatelné příznaky užití. Na druhé straně, počítal bych je spíše mezi příznaky varovné, které by bylo nemoudré ignorovat. To především proto, že ta bolest hlavy by mohla znamenat, že váš krevní tlak stoupl nad únosnou mez. A při extrémě zvýšeném tlaku může docházet k poškození cév, v některých případech i k jejich prasknutí. Ty ostatní příznaky - chlad končetin, bledost v obličeji, padají na vrub změněné distribuci krve v těle. Ty obtíže s močením změněné reaktivitě nervů a svalů. Lékaře byste asi vyhledat měla a také byste mu měla říci, co bylo příčinou vašich obtíží. Tzn. říci mu, že jste užila pervitin. To zvláště tehdy, pokud vaše obtíže přetrvávají i mimo užití drogy. Konkrétní kontakt na lékaře v okolí HK nemám, ale asi by bylo optimální kontaktovat Kontaktní centrum v Hradci Králové, nebo v Pardubicích a ti by vám někoho doporučili. Mají nakontaktované odborníky, kteří jejich klienty vyšetří. Každopádně byste měla zkusit pervitin na nějakou dobu zcela vysadit. Myslím, že vaše tělo to potřebuje. Chápu, že po 6 letech to bude obtížné, ale je to důležité. A kolegové z Káčka v Hradci i v Pardubicích vám rádi pomohou. Pokud chcete, můžete se na mé doporučení odvolat. Držím palce. :-) Kontakt na Pardubice: Kontaktní cenrum, Češkova 2701, vchod z ul. Demokratické mládeže, 53002 Pardubice, Telefon: 466335054 Kontakt na HK: K-centrum Laxus, Pospíšilova tř. 698, 500 03 Hradec Králové, Telefon: 495513977