Jaká látka?
Jana
Zdravím, mohli byste prosím odhadnout, drogu, kterou Vám popíši? Koupila jsem si psaníčko s bílým práškem - údajně speedem. Chuť byla nahořklá. Poté, co jsem látku aplikovala nasálně se nedostavila žadná stimulace, ale spíš útlum - bylo příjemné mít zavřené oči a poslouchat hudbu, vše mi bylo tak nějak jedno. Cítila jsem v obličeji podobné účinky jako na extázi, myšlení jsem měla nezkreslené, hůř se mi mluvilo a dost se motala hlava. Doba účinku cca 2 hodiny, účinek cca 5 min. po aplikaci. Halucinace nebyly, nevolnost rovněž ne. Drogu jsem aplikoval ve chvíli, kdy jsem nebyla úplně "čistá". Den předtím jsem měla cca 0,3g pervitinu, extázi a za sebou cca 2 hodiny spánku. Po aplikaci jsem trochu cítila mražení v nose (jako po kokainu). Vyloučila jsem ketamin, napadlo mě MDMA nebo nějaký mix kokainu a ještě něčeho. I když to z mé odpovědi asi nevypadá, v drogách se příliš nevyznám a téměř je neberu (toto byla výjimka). Velmi Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Těžko říct. Taky to mohla být nějaká nepovedená EXT, nebo jiná látky ze skupiny amfetaminů. A nebo taky nějaká směs. Lenivé snění se po stimulanciích popisuje méně často, typicky po kokainu. To zhoršné mluvení a motání hlavy + útlum by ukazovalo i na nějakou tlumivou látku, třeba něco ze skupiny benzodiazepinů. Uspat vás to nemuselo, vzhledem k tomu, že jste v sobě měla ještě relativně dost pervitinu a MDMA z předchozího dne. Když se smíchá pervitin s nějakým benzodiazepinem, tak člověk bývá bdělý, takový obluzený, příjemně zpitomělý, žádné halucinace, nevolnosti. Někdy si člověk uvědomuje pokles svalového napětí - podklesávají mu kolena, ruce jako by byli z olova. Docela mi na to sedí termín "těstovotost". 2 hodiny efektu by mohli ukazovat na nějaký lék ze skupiny hypnotik, některé mají velmi krátký poločas. Ale délka účinku mohla být zkreslená tím co jste užila předchozí den. Ketamin jste vyloučila, tam byste musela vnímat výrazně sníženou kožní citlivost. I když píšete, že spíše experimentujete, dejte si pozor. A kdyby něco, napište.