testy na žloutenku
saša
chci se zeptat, kde se můžu nechat otestovat na žloutenku, zda je to zdarma, jestli potřebuju doporučení lékaře nebo můžu někam přijít z fleku a oni mi udělají testy zdarma a anonymně. díky saša (pardubický kraj)

Odpověděl: Jakub Minařík
Otestovat na žloutenku vás může váš praktický lékař, ev. vás mohou otestovat na infekčním odd. v nemocnici. Testy jsou zdrama v tom případě, že je pro to důvod (např. kontakt s nakaženou osobou, ...). Pokud byste testy chtěl anonymně, nebo v případě že pro to není indikace, tak si je musíte zaplatit. Nebude to lacinné. Když si zavoláte do: Kontaktní cenrum pro zmírňování rizik způsobených drogou Češkova 2701, vchod z ul. Demokratické mládeže, 53002 Pardubice Telefon: 466335054, 603279864, Fax: 466300829 Tak vám poradí možnosti. Možná mají také orientační autotesty, které si můžete udělat sám z kapilární krve. Každopádně - pokud máte podezření, že jste se nakazil, tak neváhejte a vyražte ke svému praktickému lékaři a neodkládejte to. :-)