Dotaz ohledne smrtelne davky
ddrak
Vaená paní, važený pane, již delsi dobu užívam lek leksaurin (1.5mg) a Dogmatil (50 mg) leky mi byli predepsany proti zaludecnim nevolnostem zpusobenym stresem. (uyivam je pouze obcasne tabletka/mesic) pri stresu. Nedavno jsem si vzal 3 tabletky naraz (lexaurinu) Chtel bych se Zeptat kvuli obavi z predavkovani: Jaka je smrtelna davka u techto leku (v mg)? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Předávkování lexaurinem je nesnadné, léky téhle skupiny mají poměrně velkou terapeutickou šíři. Riziko hrozí v kombinaci s jinými tlumivými látkami nebo alkoholem. 4,5 mg by ale neměli být pro zdravého člověka smtŕtelné v žádném případě. Spíše bych vnímal riziko úrazu, protože po větší dávce člověk nemusí správně odhadnout své reakce. Dávku bych na vašem místě nezvyšoval. U Dogmatilu je maximální dávkování až 1600mg denně (krátkodobě). Předávkování se projevuje velmi nepříjemnými křečemi, které mohou být i smrtelné. Smrtelnou dávku přesně neznám, ale zcela jistě je mimo rozsah toho, co byste byl schopen užít omylem. K smrtelnému předávkování by u obou léků musel být záměr a i tak je vysoká pravděpodobnost přežití. Svévolného zvyšování dávky bych se na vašem místě také vyvyroval, lék může mít ve vyšších dávkách poměrně nepříjemné nežádoucí účinky. Samozřejmě oba léky v kombinaci případně ještě s alkoholem jsou výrazně rizikovější. Stačí?