Manžel totální norický alkoholik
Milada
Dobrý den, nevím, jestli dokážu jasně vylíčit problémy mé rodiny, ale pokusím se. Myslím, že tento případ se netýká jen mně, ale já si s ním nevím opravdu rady, jsem ve slepé uličce. Manžel je notorický alkoholik, pití mu chutnalo vždy, už roky měl tzv. houpačku, čas pil a pak toho nechal třeba na rok, na dva, jenže poslední dobou, tj. tak 2 roky, se tento interval podstatně zkracuje a letos je to už hrůza, domů chodí opilý namol, není s ním řeč, není již schopný komunikace, je zanedbaný, nejí, jen pije a vůbec nevím, jak dlouho bude schopen vůbec chodit do práce. není s ním řeč, má to samosebou špatný vliv na syny, mladší 15-tiletý, v nejhorším věku, to psychicky špatně nese, nechce být doma, utíká a to je pro mě jako mámu vůbec to nejhorší, co mě mohlo potkat. Nejsou nic platné domluvy ani vyhrožování, už padlo i slovo rozvod, protože tato situace je pro mě a děti opravdu neúnosná. Bojím se nejhoršího, že syn vystressovaný, mu je schopen i něco udělat v afektu. Nevím, jak ho přimět, aby dobrovolně nastoupil léčbu, nikam ho nedostanu. Jsem zoufalá a nechci se složit, děti by neměly už nikoho. Nezapůsobila na něj ani jeho rodina ani jeho matka. Přeci není možné, aby jeden člověk beztrestně ničil hned tři životy, jen tak. Musí být nějaké řešení. Tohle už je fakticky na blázinec. Děkuji moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete, budete muset přistoupit k nějakému výraznějšímu tlaku. Pokusy přesvědčit manžela podobrém myslím selhali. Pokud manžel pije tak, jak píšete, tak je na rom myslím doopravdy špatně. Máte několik možností co udělat. 1. Jednou z nich je samozřejmě rozvod. (to byl váš nápad) 2. Můžete požádat o pomoc praktického lékaře. Pokud je manžel na tom dost zla, tak by bylo možné jej umístit do léčebny proti jeho vůli. Je ale otázka, jestli je na tom manžel až tak špatně. 3. Zajít se poradit někam na oddělení, kde se léčí závislosti. Mohli by něco vymyslet podle situace. (kontakt najdete ve složce kontakty) Celkově ale myslím, že vám nezbyde, než začít naplňovat hrozby. Možná že soustředěný tlak bude fungovat podobně jako u dětí, které berou drogy. Slušní lidé prostě nechodí domů opilí, chodí v rozumnou dobu, chovají se společensky přijatelně. Pokud ne, nezbyde jim, než aby spali ve šrarpě, nebo na rohožce přede dveřmi. A taky jim nikdo nevaří, nenakupuje jim a nepere ponožky. V takovéhle situaci je těžké radit. Každopádně napište pokud byste potřebovala. Držím palce. :-)