Pervitin-odvykání
Jana
Moje dcera kouřila cigaretu podivného složení - odpověděla mi, že jde o mariohuanu, kterou kouří na doporučení "své psycholožky" proto, aby se zbavila závoslosti na pervitinu. Prý si ho píchala od léta 2003 do února 2004 - teď už ne. Mohu jí věřit ? Prosím o kontakt na odborníka, se kterým bych mohla co nejrychleji konzultovat. Děkuji Jana

Odpověděl: Bára Orlíková
Nezdá se mi pravděpodobné, že by někdo z odborníků doporučil klientce, která řeší závislost na pervitinu, aby užívala jinou drogu, byť se jedná o drogu nižší nebezpečnosti než pervitin - ovšem stále jde o drogu nelegální. Je možné se v praxi setkat s tím, že klienti, kteří se snaží sami abstinovat od tvrdých drog, pokouší řešit vysazení původní drogy náhradou za jinou, s nižšími riziky - jako je např. přechod z pervitinu na marihuanu. Ovšem velmi pochybuji o tom, že podobný, zhusta nefunkční laický postup, by doporučil klientovi jeho psycholog. Obvykle se využívají zcela jiné postupy. To, nakolik jsou věrohodné informace dcery o tom, že pervitin už nebere, nedokážu posoudit, a také samozřejmě nevím, jaké spolu máte vztahy a nakolik je možné s dcerou o tomto problému otevřeně mluvit. Obávám, že to není asi teď pro vás vůbec jednoduchá situace a také to asi není na to, abychom to vyřešily krátkou instrukcí po internetu. Myslím, že by bylo na místě vyhledat někoho z profesionálů v problematice závislostí a celou situaci s ním zkonzultovat spíše osobně. Kontakt na někoho z kolegů, kteří pracují v oblasti drogové problematiky bych vám ráda poslala, ale nevím, odkud jste, takže vám nemohu doporučit nikoho konkrétního. Pokud byste měla zájem o konkrétní kontakt, napište mi, odkud jste a já se vám pokusím někoho vhodného najít. Zatím držím palce.