Drogy
Dave
Proti te rezidentni lecbe je to ze v pondeli nastupuju do noveho zamestnani.Snad novy zacatek.Mzslim ze by sla v uvahu ubytobna ale proti je to ze kdyz za mesic prijdu tak mi nikdo veit nebude ze nic neberu.Vcera jsem mel test s kacka a byl negativni,coz je pro ostatni fajn.Myslim ze tad se jedna o problem v me hlave.Ale poad si rikam kdyz jsem se dostal s psychicke zavislosti na perniku ktery jsem bral dyl tak proc ne s ven z toho age?Jak dlouho jste drzi tele heroin,nez udu uplne cistej?Mam strach ze neudu mit o co bojovat a nikomu neudu muset dokazovat svoji snahu.Diky za vase rady...Dave

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud máte šanci získat práci a sehnat si ubytování, tak samozřejmě můžete zkusit variantu se Subutexem. Co se týče vašeho dotazu ohledně toho, jak dlouho v těle zůstává heroin - detekovat se dá jen pár dní po posledním užití. A ohledně té psychické závislosti - i u heroinu je daleko větší problém potýkat se s psychickou závislostí, která je v podstatě vážnějším následkem užívání než závislost fyzická. Fyzická závislost se projeví abstinečními příznaky při odnětí, které jsou sice velmi nepříjemné, ale odezní do týdne, do deseti dnů. Vaše tolerance rychle klesá, pokud byste si pak dal dávku, kterou jste bral před vyabstinováním, může se stát, že se předávkujete. Pokud ovšem pak začnete brát po nějaké době znovu, tolerance se velmi rychle rozvine opět do podoby, v jaké to bylo, než jste se pokusil přestat. Nicméně, psychická závislost, byť vypadá méně dramaticky, je příčinou všech těch selhání po odeznění abstinečních příznaků, všech chutí na drogy v době abstinence a všech pochybností o tom, zda se abstinovat vyplatí. A vyplatí se to rozhodně, to asi sám víte. Subutex by vám mohl pomoci překonat první období, ale bylo by asi vhodné s pomocí vašeho lékaře postupně dávky snižovat a pak zkusit abstinovat úplně. Podporu, kterou budete potřebovat a nemůžete ji v tuto chvíli získat od vašich blízkých, vám může dát váš lékař, který vám bude Subutex předepisovat nebo terapeut. Pokud se vám bude dařit, důvěru rodiny si jistě opět získáte a budete mít oporu i v nich. Nakonec - děláte to pro sebe, bojujete pro sebe, ne pro někoho jiného. Držím palce a napište, jak jste se rozhodl.