Pervitin
Theos
Dobry den, mam tu mensi problem: parkrat sem zkousel smah (asi 3x) a poprve bylo vsechno v pohode jenze asi o 2 tydny pozdeji sem si dal znova a asi po 6hodinach prvni davky sem zacal mit problemy s dychaci cestou.. Jako dychat sem mohl v pohode ale v krku sem to mel torchu ucpany a bylo to dost neprijemny. Presne nevim jak to mam popsat ale takovej dost neprijemnej pocit jako kdyby to byla nejaka alergicka reakce a krk se mi ucpal treba jako nos pri alergii na pil a podobne.. Dost by me zajimalo cim to bylo protoze vsichni kamosi takovy problemy nikdy nemeli. Ale driv sem mel problemy s ucpanym nosem a zacal sem pouzivat kapky Otrivin Spray a na nich sem si udelal zavislost a bral sem je asi 2roky.Ale asi pred pul rokem se to zacalo resit a dostal sem kapky Flixonase s tim ze kdyz prestanu brat Otrivin a zacnu brat tyto kapky tak po par dnech uz nebudu na otrvinu zavisly a tak se taky stalo..Tedka uz dycham v pohode a kapky zadny neberu ale nechapu kde je problem ohledne toho pervitinu. Nevite o tom neco proc se mi pokazdy zcasti ucpe krk v miste ohryzku? a myslite ze to ma neco spolecnyho s tim ze sem tak dlouho uzival ten Otrivin? Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No je možné, že máte poněkud zpitomělé receptory. Otrivin je sympatomimetikum a piko má taky sympatomimetický efekt. Někdy se taková reakce může objevit, je to celkem pravděpodobné vysvětlení. Druhé pravděpodobné vysvětlení je alergie (na piko, nebo na nějakou příměs) - tomu by odpovídala i ta časová prodleva mezi prvními aplikacemi a vznikem obtíží. V tom případě bych asi doporučil se piku vyhnout, zvláště injekční aplikaci. Může se stát, že reakce bude bouřlivá. Ona alergie není jen rýma a svědění očí, ale taky třeba anafylaktický šok, který se léčí na JIP a prognoza je nejistá. Leckdo to nepřežije. Tak buďte opatrný.