Muj zivot...
Dave
Uz tri roky mam problemy s drogamy.Zacalo to traou,pernikem snupanim s jehlou 1rok.pul roku nic a pk heroin 1rok jehla a snupani.Zajima me jestli mam sanci s prasky jmenem subutex.V utery jedu k dr.Rieslovi a neim jestli o ne mam zadt nebo radsi o lecebnu.Odpovezte mi prosim co nejdriv dekuji Dave......Snad se jeste zachranim.....

Odpověděl: Bára Orlíková
Možná by bylo nejlepší tento váš problém zkonzultovat přímo s panem doktorem, se kterým máte domluvenou schůzku. Pro informaci jsem vám na internetu na serveru www.drogy-info.cz našla článek, který by vás mohl zajímat: Benešov - Mezi služby nabízené protidrogovým K-centrem v Benešově patří i substituční léčba, kterou v současnosti ve Středočeském kraji nabízejí pouze dvě zařízení. Lékař Petr Riesel, jenž do benešovského K-centra každý čtvrtek dojíždí ze své vlašimské ordinace pro léčbu toxikomanií, léčí touto metodou klienty zhruba pět let - poslední dva roky pak s pomocí léku nazvaného subutex."Tato léčba je určena pro lidi postižené opiáty, jako je heroin, morfium a podobně," uvedl Riesel s tím, že substituční léčba nahrazuje léčbu ústavní, k níž se ne každý toxikoman odhodlá. "K ústavní léčbě musí člověk dozrát, není možné do ní někoho nutit," vysvětlil lékař s tím, že člověku, který podstoupí substituční léčbu, vyhovuje, že není vytržen ze života, může pracovat nebo studovat. Subutex nevydá lékárna každému. Je pouze na recept, ale ne všichni lékaři jsou ochotni ho pacientovi předepsat. A už vůbec nikdo ho neposkytuje dlouhodobě. Subutex totiž drogu částečně nahrazuje, i když není tak nebezpečný. Odbourává například riziko, jež vzniká při vpichování látky do žíly a omezuje nebezpečí vážných nemocí. Přestože však dá subutex člověku větší svobodu než droga, závislost trvá. Je proto nutné dávky postupně snižovat, aby léčba v člověku nevyvolala pocit blaženosti a on neskončil s pocitem, že je vše v pořádku. "Klient musí mít určité obtíže, aby ho to nutilo pokračovat v léčbě až k úplné abstinenci," řekl Riesel a doplnil, že z těchto důvodů nechce léčbu pomocí subutexu protahovat déle než půl roku. Mezi narkomany je o subutex velký zájem. Do K-centra v Benešově v současné době docházejí nejen lidé z okresu, ale i okolních regionů. Lékař Petr Riesel to zdůvodňuje tím, že on je jediný v širokém okolí, kdo tuto léčbu zprostředkovává. Pokud se klienti chtějí z drogové závislosti úplně vymanit, měli by K-centrum navštěvovat i poté, co jejich substituční léčba skončí. "Je nutné s nimi dále pracovat, aby se k drogám nevrátili," tvrdí vedoucí benešovského protidrogového zařízení Hanka Slámová. (...) (4. 11. 2003 Mladá Fronta Dnes). Rozhodnutí je na vás. Zda se rozhodnout spíš hned pro léčbu v léčebně nebo podstoupit substituční léčbu s postupným vysazením Subutexu a v průběhu této doby mít možnost se případně rozhodnout pro léčebnu - to s informacemi, které o vás mám, nedokážu posoudit. Subutex může být první krok a ulehčí vám rozhodování k dalším krokům, ale také může znamenat oddálení řešení vaší situace, která by se razantním rozhodnutím pro abstinenční léčbu vyvíjela lépe. Nutno podotknout, že Subutex není žádný zázračný lék, který vám zbaví všech potíží - je to látka ze stejné skupiny jako heroin, náhražka, na kterou se závislost vyvíjí taky... Zkuste to s lékařem probrat a kdyžtak zas napište, jak jste v úterý dopadl. Další info o Subutexu od kolegy MUDr. Minaříka najdete na této stránce pod rubrikou Opiáty / Subutex (buprenorfin). Držím palce.