pokrac.!
šumík
Dobry den,dekuji za predesle informace.Tak teda konkretne se muj pritel chova dost nezodpovedne-utraci penize,chodi do prace,jak se mu chce a ma dluhy...jeho rodice ho asi pred měsícem vyhodili z domu a tak bydlel u nas doma,jenze vcera ho vyhodili i moji rodice a nechteji,abysme se uz viděli.A on říká,že to beze mě nezvládne,že nechce byt sam a mluví jako by se chtel zabit.Nema uz nikoho.Nevim co mam delat a jak se k nemu chovat.Nemuzu mu rict,ze ho opouštím,jinak si asi neco udela.Poradte prosim.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, abych řekla pravdu, pokračování vašeho dotazu na mě dělá úplně jiný dojem než ta vaše první první zpráva. To, co popisujete mi spíš připadá, že takhle se chová člověk, který opět drogy bere nebo přinejmenším neudělal nic pro změnu svého stylu a chová se, jako kdyby je bral. A vypadá to, že pro to, aby mohl fungovat normálně ani není ochoten nic moc udělat. Samozřejmě může toto chování souviset i s nějakými psychickými problémy, ale o vašem příteli žádné moc podrobné informace nemám, takže to nedokážu posoudit. Mám z vašeho nynějšího dotazu pocit, že se s přítelem spíš chcete rozejít a to, co řešíte, není zda jeho potíže pocházejí z předchozího braní drog, ale to, jak se bude chovat, až se s ním rozejdete. To, zda setrváte v nějakém vztahu je jen vaše rozhodnutí. To, že přítel si svým nezodpovědným chováním způsobil to, že nemá na koho se obrátit, není v tuhle chvíli váš problém, pokud ve vztahu nechcete pokračovat. Nemůžete brát zodpovědnost, kterou má nést on, na sebe. Tím mu moc nepomůžete. Nevím, zda úplně chápe, co je příčinou toho, že jeho ani vaši rodiče nechtějí, aby u nich bydlel a že by na svém životním stylu měl asi něco změnit. Záleží na tom, zda mu ještě chcete dát šanci nebo zda jste rozhodnutá se s ním rozejít a jen nevíte, jak na to a bojíte se jeho reakce. V obou případech mu můžete doporučit, aby se obrátil na někoho z odborníků v zařízení, kde se léčil a svoji situaci zkonzultoval a pokusil se nějak řešit. No, nevím, jestli jsem vám odpověděla, jak byste si představovala, ale je to asi složitější, než aby se dalo jednoduše vyřešit přes internet. Kdyžtak zas napište, jak to vypadá. Zatím držím palce.