dotaz
Lipo
Chci vyzkoušet piko. Mám anémii a nízkej tlak - vadí to nějak, neudělá se mi šoufl? Jinak rizika znám a teorii mám načtenou. Dík za odpověď.

Odpověděl: Pavel Kubů
Těžko říci, zda se Ti při konkrétní konzumaci pervitinu udělá nevolno. Výsledek každé intoxikace záleží jak na vnitřním rozpoložení daného jedince (set) tak na vnějších okolnostech provázejících intoxikaci (setting). Každopádně Tvůj set je rizikovější pro rozvoj nejen fyzických ale i psychických problémů spojených s požitím pervitinu než u zdravého člověka. Anémie - nedostatek červených krvinek v oběhu - znamená, že Tvůj organismus má nižší kapacitu pro distribuci kyslíku z plic do tkání. Při intoxikaci pervitinem se typicky zvyšuje fyzická aktivita jedince což s sebou nese zvýšené nároky na spotřebu kyslíku. Ve Tvém případě může dojít k tomu, že tělo nebude v určité chvíli schopno dostatečně zásobovat všechny tkáně kyslíkem což může vést nejen k nevolnostech, ale i ke kolapsovým stavům. Pochopitelně každá nevolnost prožívaná pod vlivem pervitinu zvyšuje riziko rozvoje psychických problémů, na pervitinu typicky paranoidních a může být příčinou vzniku toxické psychozy. Dále nárůst krevního tlaku, který pervitin typicky vyvolává se vzhledem k Tvým problémům s nízkým tlakem krve může vymknout regulačním mechanismům organismu. I když vysoký tlak sám o sobě nebolí, může být příčinou krvácení do různých orgánů, což se může, ale nemusí projevit nevolností či nejrůznějšími bolestmi, v extrémním případě může dojít ke krvácení do dutiny lebeční což jedince přímo ohrožuje na životě. Problémy s tlakem můžeš mít nejen během, ale i po odeznění intoxikace, kdy může klesnou i pod již normálně nízké hodnoty a vést tak ke kolapsu...Možná by stálo za to, ještě jednou se podrobně seznámit s riziky s ohledem na Tvůj zdravotní stav a při dalším čtení teorie znovu zvážit zda těch pár hodin pocitu zvýšené výkonnosti stojí za ten risk. Podle mého názoru by Ti úplně mohli stačit teoretické informace o intoxikaci pervitinem, protože na jejím průběhu není nic tak nepředstavitelného, aby se to nedalo popsat slovy či velmi podobně prožít po několika energydrincích vypitých v rychlém sledu ;)