Stimulanty
POPS
Dobrý den. Dříve jsem užíval (za několik let cca 40x) halucinogenní drogy (někdy LSD, ale hlavně lysohlávky), byť jsem měl mohorát bad trip, mám k těmto drogám poměrně pozitivní vztah, byť je již neužívám, mnoho mi ukázaly. Nyní jsem měl zhruba 10x pervitin, stimulant. A musím říct, že u halucingenů sice dochýzelo k "jakmsi halucinacím", extrémním změnám vědomí apod., ale účinky pervitinu mě velmi šokovaly, nejenže stav po pervitnu-jenž je tolik uživateli chválen mi připadal velmi strohý, ale to jsem nechtěl říct. Hlavně ten dojezd, jeho povaha si myslím, že dokáže udělat v hlavně mnohem a mnohem větší paseku než dlouholeté užívání halucingenů. Cekově mě připadá, že pervitin vytváří jakousi iluzi vlastní velikosti jakýmsi extrémním přemrštěným stimulem, jenž je poté "hups dolů" vystřídán až zmateným myšlením, kde jakoby trošku ještě dominuje jakýsi imprint oné velikosti, myšlenky se však objevují jaksi depresivním překotném tempu. Ona celková sebestřednost, jakýsi až sklon k vymlouvačnosti... To jsem u LSD nikdy nezažil. Je možné že typ halucingenní drog jako je LSD jsou v komplexu bezpečnější než stimulanty jako je pervitin, který je tak široce užíván?

Odpověděl: Jakub Minařík
Vaše postřehy celkem sedí. Myslím ale, že silné halucinogeny s sebou nesou mnohem větší riziko, hlavně pro prvouživatele. To proto, že změny které se v psychice dějí jsou opravdu mocné. Ne každý je na takové změny připravený. Myslím, že po užití silného halucinogenu se člověku mění celý život. Pokud dojde k silnému bad-tripu, tak se někdy z toho člověk nevymotá. Může skončit v blázinci. Pár takových lidí jsem viděl, a nebyli na tom nejlépe. Pervitin je prostý stimulant. Jen urychlí. Ve vyšších dávkách sice může také způsobovat halucinace, ale celkově myslím, že pro prvouživatele je průběh méně rizikový. Je ovšem zatížen rizikem vzniku závislosti. Ta u LSD prakticky nehrozí. P.s. Dejte si na pervitin pozor, závislost přichází plíživě.