Zajímavosti
Fat Boy
Dobrý den. Měl bych hned několik dotazů. Slyšel jsem, že pervitin, byť je to silnější stimulant není zdaleka takový jako drahý kokain, který je prý mnohem pocitovější a příjemnější a přitom ještě méně toxický. Co si o tom myslíte? Další můj dotaz je, zda je efekt heroinu velmi podobný s opiem. Opium jsem zkoušel a připadá mi velmi otupující, nízce euforické. S kamarády jsme si všimli, že na opiu jsme více komunikativní. Jakto, když je to snad v každém ohledu otupující? Snižují se bariéry, či to je způsobeno dobrým pocitem?... další věc co bych rád věděl je, zda kouřený heroin vyolá stejně dlouhý účinek jako injekčně aplikovaný. Podle mé teorie ano, že poté co heroin zapadne do receptoru ho prostě opustí ať se do krve dostal kteroukoliv cestou, kde je pravda??????... Další věc kterou bych rád věděl, tak.. když jsem kouřil opium druhý a hlavně až třetí den mi bylo velmi na zvracení, chodil jsem pořád na záchod na velkou, a měl jsem po těle silný pocit otravy. Je opium toxické? Myslel jsem, že látky jsou velmi podobné endorfinům, takže toxické není, ale onen silný pocit otravy mi to trošku zpochybnil. A co heroin, je toxický? Také bych se chtěl zeptat, zda je pervitin více neurotixický než Extáze, protože o neurotoxicitě metamfetaminu nikde neslyším, ano o jeho celkové toxicitě pro tělo, to jo, ale přímo o jeho toxicitě na neurony nikoliv, kdežto u XTC jsem to četl již mnohokrát. Děkuji Vám předem za trpělivost s mými otázkami. Děkuji a přeji mnoho štěstí...........

Odpověděl: Jakub Minařík
Kokain je jiná droga, než pervitin. Uživatel si jako první všimne mnohem kratšího účinku, ale to co popisujete o efektu, resp. rozdílu v účincích myslím platí také. Ale je to hodně individuelní. Efekt opia a heroinu je velmi podobný. To proto, že v konečném důsledku v mozku funguje hlavní úžinná látka - morfin. Je hlavním alkaloidem opia a heroin je jeho derivát a po průniku do mozku se část drogy odštěpí a v mozku pak funguje morfium. Opium navíc obsahuje spoustu dalších alkaloidů, které efekt modifikují. S tou tupostí při intoxikaci máte pravdu. Osobně mám dojem, že je to jeden z hlavních rysů intoxikace opioidy. Ta komunikativnost bude souviset s určitým odbržděním, které funguje v malých dávkách. Délka efektu po injekční aplikaci, nebo po vykouření je prakticky shodná. I nástup efektu je skoro stejně rychlý. Opium je látka, která je rozhodně toxická. I když ne třeba tolik, jako alkohol, tak i když se váže na specifické receptory, je to jed. To zvracení souvisí s drážděním centra pro zvracení v mozku. Je to jeden z hlavních efektů morfia. EXT je specificky neurotoxická k serotoninergním nervovým zakončením. U metamfetaminu jsem žádnou studii nečetl. Poškození pervitinem je více nespecifické. P.s. Dejte si při svých experimentech pozor, aby se vám nevymkly.