Uživatelé
FF-lip
Dobrý den. V jedné z Vašich odpovědí jste psali, že pro užívání extáze a pervitinu bývají u uživatelů odlišné motivace, proč drogu berou, byť jsou to oboje "taneční drogy". Velmi by mě zajímalo, kteří lidé více inklinují k extázi a jiní naopak k pervitinu. Vím, že někteří lidé pervitinem opovrhují že to je jenom speed a jiní naopak extází, že jsou po tom rozteklí. Zajímalo by mě, ale proč někteří lidé vyhledávají rozteklost a jiní speed, jaké osobnostní typy (či které problémy se snaží kterou drogou zakrýt) kterou drogu vyhledávají. Děkuji Vám moc. Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, to nač se ptáte, je hodně složité a nedá se moc jednoduše odpovědět. Pokud to hodně zjednoduším, tak EXT budou spíše vyhledávat lidé, kteří stojí o prohloubení mezilidského kontaktu (EXT je entaktogen). Uživatelé pervitinu budou chtít jen maximální stimulaci. Prostě u EXT jde o blízkost u pervitinu o stimulaci. Pervitin není jen taneční droga, lidé jí užívají kvůli stimulaci i v jiném kontextu. Také s sebou nese mnohem větší riziko závislosti a dalších komplikací. No kdyby jste měl ještě nějaké dotazy, tak se ozvěte.