heroin a pervitin
5160
Dobry den. Jelikoz se, navzdory osvete, stale kolem techto tematu siri famy, rad bych se zeptal na par veci ohledne pervitinu a heroinu odbornika. * Je mozne zbavit se heroinove zavislosti uplne, tzn. bez metadonu a podobnych pripravku? Slysel jsem, ze heroin odstranuje z lidskeho tela latky, bez nichz neni mozne zit. Co je na tom pravdy? * Zpusobuje pervitin fyzickou zavislost? Opet mam z doslechu, ze tomu tak neni a zda se mi to prinejmensim neuveritelne. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Martin Konečný
Ja osobně v to věřím - tedy dá se odstranit heroinová závislost úplně. Proto fungují všechny ty ps. léčebny a komunity. Samozřejmě přetrvávají chutě dlouhou dobu poté, kdy si člověk dá naposledy. Někteří lidé však nezvládají abstinovat a aby nemuseli krást - nechátrali sociálně, neničili své tělo (riziková aplikace) a mohli "fungovat" v této společnosti i se závislostí na opiátech - tak právě pro ně je tu metadon. Užívání metadonu však není bráno jako celoživotní záležitost - mělo by být časem směřováno k vyabstinování a životu bez drogy. O tom, že by heroin odstraňoval z těla životně nezbytné látky, bohužel nic nevím. Pervitin způsobuje lehkou fyzickou závislost. Ale stejně jako někteří jedinci přechodí chřipku a ani si toho nevšimnou - stejně tak je to s fyzickou závislostí na pervitinu (mírné bolesti hlavy, svalů, celková únava,nervozita).