Hepatitida C
tibia
Moji znami maji Hep.C.On chronickou, ona akutni.Nedodrzuji dietu (konzumuji alkohol, pozivaji vse), berou nejake, snad lehke drogy (asi pervitin) . Jelikoz nelze proti H-C ockovat, a lze se mj. nakazit nejen nitrozilni aplikaci drog a spermatem, ale rovnez telnimi tekutinami, zajimalo by me, do jake miry jsme ohrozeni navstevami u nich, paklize pouzivame jejich nadobi, jidlo,piti apod.Kdy dochazi k uhynu viru napr. na sklenickach, jsou-li napr. jiz suche, proste vlhkosti ? Chapu zrejme spravne, ze pri "prsknuti" z jejich strany pro ev. nakazu je nutne, aby se sliny dostaly do krevniho obehu, tj. do ranky, skrabance, apod.,ze? Dekuji.Tibia

Odpověděl: Jakub Minařík
K nákaze by nemělo dojít jinou cestou, než parenterální, tj. sdílením inječkního náčiní, pohlavním styku, atp. Takže běžný styk by měl být bezpečný. Prsknutí do ranky by myslím k nákaze spíše nevedlo, možná kdybyste si tam vetřel sperma. Tedy sečteno a podtrženo, pokud chodíte jen na návštěvy a nepácháte tam nějaké démonické kousky, tak by to mělo být v pohodě.
Jiná otázka je, co ti vaši známí. Jestli mají žloutenku, jeden akutní a druhej chronickou a paří bez brzd, tak potěš. A pervitin není měkká droga, patří mezi drogy tvrdé, ba dokonce mezi tvrdší z těch tvrdých. Takže, pokud jim mohu něco doporučit - stálo by za to něco dělat, jinak dopadnou špatně. Pozdravujte je ode mne.
Pokud se týká vás, můžete se nechat vyšetřit, zvláště pokud máte dojem, že jste se vystavil nějaké většímu riziku než je moudré. Nic za to nedáte, ostuda to není a budete mít jistotu, že jste v pořádku. :-)