Ketinka
Karticka HAUS je registracni karticka v ,K'centru(nekteri rikaji ze ta karticka znamena ze jsu registrovana toxikomanka)takze pri policejni prohlidce kdyz u me neco najdou tak mi to pritizi nebo pomuze?kamarad rikal ze diky tomu mu policista nevzal spinave strikacky ale mu je 18 a me je 15.A jak muzu zabranit tomu abych nedostala abces?

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha. Hypoteticky, by vám nemuseli stříkačky zabavit, ev. byste z toho mohla vyklouznout celkem bezbolestně. Pokud budete mít kliku. Taky se vám může stát, že to slíznete s celou parádou. Záleží na koho narazíte a jak se mu bude vaše historka líbit. Ta kartička má jen informativní význam, k ničemu vás neopravňuje, jen vysvětluje. Policista na jejím základě může usoudit, že o vás už někde vědí a nechá vás být a nebo naopak. Ohledně toho abscesu - jedinná šance je nebrat injekčně. Lidé, kteří injekčně berou si dříve nebo později takovou infekci pořídí. Někdy je to malinký absces, jindy zánět žil a někdy candidový absces oční koule, nebo mnohočetné abscesy v mozku a v játrech s maligním barteriálním zánětem nitroblány srdeční. Nelze se tomu vyhnout a pravděpodobnost že vás něco podobného postihne, pokud jste injekční uživatel drog, je prakticky 100%. Znám mraky lidí co berou injekčně (tisíce) a nějakou podobnou infekční komplikaci neměl myslím jen 1. Prostě pokud budete pokračovat v injkčním užívání, tak se prostě k tomu dopracujete a nejde s tím nic udělat. Můžete jen snížit pravděpodobnost důslednou dezinfekcí (alkoholové tampony) před vpichem, sterilním krytím vpichu, použitím Aqua pro injectione, používáním sterilního injekčního náčiní, ... Pokud byste měla nejasno, jistě vám to podrobně vysvětlí tam, co vám vydali tu kartičku.