DOB
Jen
Dorby den, blizi se leto a ja se tesim, ze si jej opet zpestrim nejakym "vyletem" s LSD (jako uz poslednich +-5let). Bohuzel mi tuto predstavu trochu rusi latka zvana DOB, o ktere se v posledni dobe mluvilo v souvislosti s predavkovanim nejakeho kluka v Plzni. Tak jsem se chtel zeptat, jak je to aktualni, jestli byl jeste nekde zaznamenan a hlavne jestli se muze objevit i jako primes v LSD(docetl jsem se o Australskych tripech, ktere jej pry obsahovaly). Pripadne co se da delat, kdyby se clovek dostal do nejakych neprijemnosti a mel treba podezreni, ze snedl neco jineho, nez cekal.

Odpověděl: Jakub Minařík
Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti varuje uživatele a experimentátory před případnou konzumací drogy extáze. Za ni by totiž nyní mohl být vydáván nebezpečný halucinogenní amfetamin DOB. Středisko to dnes sdělilo ČTK. Drogu DOB zachytili v ČR experti nedávno poprvé, vyžádala si již jednu oběť. Nelze vyloučit, že nebezpečná droga DOB bude i ve formě prášku nabízena jako extáze. Varujeme všechny, koho se to týká, aby byli mimořádně opatrní, uvedli pracovníci střediska. Konstatovali, že účinky DOB a extáze se liší. Po počátečním povzbuzení se u DOB dostaví výrazné halucinace. Efekt se však může objevit až tři hodiny po užití, trvat může pak osm až 24 hodin podle zkonzumovaného množství. Zatímco tablety extáze obsahují nejčastěji 60 až 80 miligramů účinné látky MDMA, DOB stačí již jeden až tři miligramy. Předávkování nastává obvykle po požití více než 3,5 miligramu. Větší dávky vedou ke ztrátě paměti a zvyšují pravděpodobnost sebepoškození. Odborníci zaznamenali u uživatelů i stahy cév v nohách, které způsobily až odumření tkání. Středisko doporučuje přivolat lékaře ke každému, kdo má po domnělém požití extáze halucinace, je rozrušený, či dokonce upadl do bezvědomí. Upozornilo na to, že podobný účinek mohou mít i jiné drogy než DOB, bez nebezpečí není ani extáze.