DOB
Jen
Dorby den, blizi se leto a ja se tesim, ze si jej opet zpestrim nejakym "vyletem" s LSD (jako uz poslednich +-5let). Bohuzel mi tuto predstavu trochu rusi latka zvana DOB, o ktere se v posledni dobe mluvilo v souvislosti s predavkovanim nejakeho kluka v Plzni. Tak jsem se chtel zeptat, jak je to aktualni, jestli byl jeste nekde zaznamenan a hlavne jestli se muze objevit i jako primes v LSD(docetl jsem se o Australskych tripech, ktere jej pry obsahovaly). Pripadne co se da delat, kdyby se clovek dostal do nejakych neprijemnosti a mel treba podezreni, ze snedl neco jineho, nez cekal.

Odpověděl: Jakub Minařík
DOB je samozřejmě riziko, záměna je však pravděpodobná spíše s EXT, než v LSD. A poslední záchyt byly myslím kapsle, ale odkaz na Australské tripy jsem našel taky - nejsem však schopen posoudit validitu zdroje. Nejsem bohužel ani schopen odhadnout, kolik DOB trip pojme. Myslím, že by se tam účinná dávka vešla, protže ve srovnání s EXT je dávkování 20-40x nižší. Rozhodně bych na vašem místě z bezpečnostních důvodů bral riziko jako reálné. Poslední úmrtí na DOB u nás bylo někdy letos v dubnu. Drogy byla v kapslích a tím pádem existuje varianta, že by se mohlo jednat i o prášek. DOB je svým efektem blízké spíše LSD, než extázi. Jedná se o silný halucinogen. Efekt nastupuje většinou pomalu, droga pak učinkuje 10-30 hodin, účinné množství je 1-3mg. Látka má malou terapeutickou šíři, předávkování nastává už po užití více než 3,5 miligramu. Jak odlišit účinek od LSD si netroufnu poradit, myslím že to moc nepůjde a tuplem ne v intoxikaci. Pokud byste měl dojem, že se děje něco jinak než má, tak jedině zavolat záchranku. Ti co se intoxikovali v dubnu, se probrali za pár dní z komatu (resp. probral se jen jeden, druhý zemřel), ale kdyby se neintoxikovali někde na party, odkud je pořadatelé nechali odtransportovaz záchrankou na JIP, tak by byli mrtví oba. Pokud se to začne rozjížedět, nedá se s tím nic udělat. P.s. Jen mě tak napadá - existuje varianta, že pokud se DOB dost vystíhujete, dopadne to blbě, ať koupíte LSD, nebo DOB. Tak to snad pro letošek odložte, nebo si to alespoň dobře promyslete.