Pro pana doktora Minaříka
MOPY
Nejdříve bych Vám chtěl poděkovat, za podporu. Abych upřesnil o kterou se jednalo, týkalo se to mléka z konopí... V současné době když užívám frontin, je situace daleko lepší. Ale zdá se mi, že když si včas nedám lék, tak jsem docela nervozní. Myslíte že bych měl prokonzultovat se svým lékařem postupné vysazení léku? Prosím Vás, aby jste mi něco o tomto léku napsal. Co je zač? Co při kombinaci s alkoholem? (občas) Co paměť ? Co se týká mého stavu, je to lepší minimálně tak o 80 % Není to pořád ono ale doufám......... děkuji Mopy

Odpověděl: Jakub Minařík
O vysazení léku s lékařem můžete přinejmenším promluvit. Pokud se cítíte mnohem lépe, tak by to bylo možná na místě. Jinak alprazolam patří mezi léky s návykovým potenciálem. Jeho vysazení bývá někdy spojeno s mírným zhoršením obtíží. Ale na druhé straně není důvod, proč by to nemělo zcela odeznít. Jinak - mám zkušenost, že velká část obtíží odezní během nějaké farmakoterapie. Přetrvává takový podivný pocit "změny". To je něco, s čím vám pomůže čas a možná nějaký psychoterapeut. Prostě to patří k zážitku s halucinogeny. Jinak lék by se s alkoholem kombinovat neměl a při dlouhodobém užívání ve vyšších dávkách může vyvolat poruchy paměti. Pokud třeba studujete vysokou školu, tak je myslím nevhodný. P.s. Držím palce.