Zita
Chci se zeptat nasla sem takovy prasek, je maly bily, ovalny, jakoby rozdeleny na dve casti nad carou je (nevim co ale vypada to jako kyvadylko nebo nevim) a dole je 10 nevite jestli to je droga, a jestli jo tak jaka??

Odpověděl: Bára Orlíková
Z nelegálních drog by se mohlo jednat jedině o tabletu drogy Extáze (více info o Extázi najdete na této stránce pod rubrikou Halucinogeny / Extáze - MDMA). Můžete se také podívat do databáze tablet Extáze zachycených v posledních letech v ČR - na stránkách Farmakologického ústavu www.lf3.cuni.cz/drogy - a porovnat nalezenou tabletu s těmi, které tam jsou vyobrazené (zachycené tablety byly i testované, takže u každé naleznete informaci, jaké látky obsahuje). I když pravděpodobnější mi přijde, že jde o tabletku nějakého legálního léku - často je na nich vyraženo např. počáteční písmeno názvu léku (což by mohl být ten znak, který označujete za kyvadýlko) a obsah účinné látky v mg (což by mohla být ta desítka). Nevím, při jaké příležitosti jste tabletu našla a z čeho usuzujete, že se jedná o drogu, takže vám bohužel nemohu poskytnou žádné podrobnější informace. Když byste se k tomu chtěla ještě na něco zeptat, tak samozřejmě napište.