doktoři předepisují subotex
pernikovi deda
jaka je šance při nitrožilním použití pokud jehla neni čista infekce nějaké nemoci , slyšel sem 1:25 proč doktoři předepisují subotex když ho lidi dal prodávaj nebo ho užívaj nitrožilně ,

Odpověděl: Jakub Minařík
1. To je složité. Já neznám moc výzkumů, který by hodnotil riziko rozvoje infekce u uživatelů drog po kontaminaci injekčního náčiní libovolným infekčním agens. Je tam spousta faktorů - jako třeba narušení různých funkcí organismu v souvislosti s užíváním drog, pak taky jestli budeme hodnotit všechny infekce nebo jen ty vážnější, ... Ale myslím že ten odhad kolem 1:25 by mohl být reálný. 2. Protože je složité to zjistit. Taky je spousta lidí, kteří subutex užívají tak jak se má a nakonec jej vysadí a dokonce abstinují. A navíc si myslím, že subutex s sebou nese mnohem menší riziko, než heroin. Stačí? :-)