Ketinka
Chtela bych se zeptat na par otazek!1.otazka:Jak si muzu privodit abces neboli z ceho si ho muzu privodit?2.otazka:Mam 15 roku,co kdyz me nekde bude kontrolovat policie a najdou u me treba cistou nebo i spinavou strikacku,co mi udelaji?Mam karticku HAUS pomuze mi to k necemu?

Odpověděl: Jakub Minařík
1. Absces je dutina vyplněná hnisem s pevným pouzdrem. Vzniká obyčejně při injekční aplikaci nesterilním náčiním. Může se objevit v místě vpichu ale i jinde (tzv. metastatické abscesy), které většinou navazují na celkovou infekci organismu, tzv. sepsi. Původcem abscesu jsou nejčstěji bakterie, mohou je však způsobit i plísně. Absces pod kůží (hmatný jako malý pružný balonek) může prasknou a přejít v neohraničenou infekci podkoží, tzv. flegmonu. Ta je velmi nebezpečná a může se na ni i umřít, nebo se postižená končetina musí amputovat. Nebezpečné mohou být i metastatické abscesy, které se mohou tvořit ve vnitřnich orgánech (játrech, v mozku, ...). Plísňový absces se může udělat i v oční kouli. Oko se pak musí vyjmout. 2. Pokud u sebe budete mít čistou, nebo použitou stříkačku, tak se vám nemusí teoreticky stát nic. Mít u sebe stříkačku zákon nezakazuje. Záleží jen na vaší obratnosti, jak to vysvětlíte. Pokud budete úspěšná a policie usoudí, že ji opravdu máte na přeplňování voňavky z velkého flakónu do malého, tak vás nejspíš nebude obtěžovat. Pokud ale nabyde dojmu, že ta stříkačka je určena k aplikaci drog, tak se může stát, že se vás bude nepříjemně vyptávat a pak vás zaveze domů a informuje vaše rodiče. Trestní stíhání za stříkačku vám ale nehrozí. 3. Bohužel nevím co je kartička HAUS. Ale podle názvu mám dojem, že v očích policie vám může spíše přitížit.