way out
enOrm
zdravím dotyčného a předem mu děkuju za to,že mi odpoví na mojí vcelku jednoduše psané ale pro mě nejradikálnější rozhodnutí mého života. přestat myslet na piko které jsem poprvé vyzkoušel cca před 1,5rokem.v jednu chvíli jsem začínal propadat těžkým depkám a byl jsem rozhodnutej přestat.vydržel jsem to od letošního ůnora až skoro doteď.skoro,protože před 14dny jsem to všechno vrátil tak jak to bylo před ůnorem.jednoduše sem se vysmažil a mam pocit,že teď už nezvládnu znova začít přestávat,protože všude kolem je moc příležitostí si dát ale stejně vim,že já nechci dopadat dál a dál od reality,která je taky krásná,jenom v ní tu krásu neumim hledat.....chtěl bych alespoň přečíst něco v čem najdu to pravý a díky čemu bych mohl pochopit něco víc.za jakoukoli pomoc díky.........

Odpověděl: Jakub Minařík
No, stává se, že člověk nezvládne přestat z jedné vody na čisto. Relapsy se dějí a neznamená to konec, ale spíše signál, že jste někde udělal chybu. Nezbývá, než se jí pro příště vyhnout. Chápu, že když to člověku nevyjde, tak ztratí spoustu energie. Je pak těžké znova začít. Na druhé straně, z toho co píšete, vyplývá, že vám nic jiného nezbývá. Alespoň to tak vnímáte a celkem jednoznačně chcete. Možná, že když si uvědomíte, že víte co chcete, tak by se v tom dalo trochu energie najít. Protože to se tak úplně často nestává. Spousta lidí nemá moc jasno v tom co vlastně chce. Nevím, jestli můj návod pomůže, ale je celkem osvědčený: 1. Ujasněnte si proč chcete přestat. Napište si to na papír. Také si napište, jaká rizika s sebou nese relaps. Může vám to pomoci najít sílu v dalším pokračování a vyhnutí se relapsu. 2. Najděte si nějaké smysluplné aktivity, které budete moci dělat dlouhodobě, alespoň několikrát do týdne a trochu se při nich unavíte. Mělo by vám to pomoci dlouhodobě odolat pokušení. 3. Starejte se o svě tělo. Režim, spánek, dobré jídlo, ... Dělá divy. Také mohou pomoci nějaké vitaminy a minerály. 4. Vyhýbejte se lidem, kteří berou drogy a mohou vám je nabídnout. Zbavíte se tak pokušení. 5. Dejte si pozor na alkohol. Často spouští a navíc s sebou nese riziko závislosti, možná ještě zhoubnější, než je ta na pervitinu. 6. Zvažte, zda by nestálo za to najít si nějakého terapeuta. Mohl by vám dlouhodobě pomoci. Pokud byste chtěl, tak napište odkud jste a já se vám pokusím někoho doporučit. 7. Napište jak se to vyvíjí. Je to taková zpětná kontrola. Může vám pomoci se na to nevykašlat. P.s Držim palce. Určitě to zvládnete, zvládnul jste to jednou, zvládnete to znova. :-)