Kotě
Díky za rychlou odpověď. Měla bych se učit, místo toho brouzdám na netu... V léčebně jsem nebyla, brát jsem přestala sama. Měla jsem už strašný stíhy a ty jsem začínala mírnit heroinem, což, jak jsem věděla, je cesta leda do pekel a ne k lepší pohodě... A taky mi zavřeli vařiče, a já jsem si řekla dobře, teď to zkusím a uvidím, začít zase smažit můžu vždycky. Je pravda, že v mém životě je toho hodně v pořádku na povrchu a o dost míň jen kousek pod ním, táhne se se mnou spousta věcí, které jsem nikdy neřešila. Nebo ne dost. Možná bych se zeptala, je v Praze někde někdo, kdo by třeba měl "v popisu práce" takové věci s lidmi řešit, a nezhroutil by se z toho, že jsem dřív brala drogy a dělala kvůli nim spoustu ne úplně košer věcí... Jen tak si povídat, možná jen jednou nebo dvakrát, možná třeba půl roku? Kamarádka je psychoterapeutka, tak vím, že taková terapie obvykle stojí hrůzu peněz. Mějte se.

Odpověděl: Bára Orlíková
Předpokládám, že málokdo z odborníků by se nějak pozastavoval a soudil to, že jste brala drogy. Lidi chodí k psychoterapeutům z nejrůznějších důvodů a vesměs jim poměrně dlouho trvá, než se k tomuto kroku odhodlají, protože věci, o kterých tuší, že by měli řešit, nejsou obvykle nic, co člověk vykládá na potkání. Jsou asi tyto možnosti - pokud byste chtěla zajít za někým z terapeutů, buď byste si každé sezení musela hradit (každý z terapeutů si účtuje vlastní cenu, cena za jedno sezení se pohybuje od 300 do 1000 Kč, takže to ve výsledku vyjde opravdu na dost peněz - ovšem musíte to brát tak, že to investujete do sebe a do svého psychického zdraví) anebo můžeme zkusit najít někoho, kdo má smlouvu s pojišťovnou a za setkání byste platit nemusela (ovšem nejsem si jistá, zda pojišťovna neplatí jen několik prvních sezení, pokud se nejedná o nějaký závažný stav). Každopádně napište odkud jste a já se vám pokusím někoho vhodného doporučit. Jestli se pak tam rozhodnete zajít a zda tam budete chtít docházet třeba i delší dobu, to záleží jen na vás. I když ze zkušenosti vám mohu říct, že se taková návštěva a případně i nějaké delší docházení vyplatí - zvlášť pokud sama cítíte, že byste se svou situací chtěla něco dělat. Nakonec - první krok jste udělala, když jste napsala přes tyto stránky nám. Držím vám palce - je skvělé, že se vám podařilo bez léčby abstinovat a že to zvládáte už tolik let - obvykle to však bývá za cenu toho, že některé problémy člověk zabetonuje a ty pak vylezou v nějaký málo vhodný moment... a pak je nejlepší někam zajít, aby vás nepronásledovalo a mohla dál normálně fungovat podle svých představ. Zatím se mějte hezky a ozvěte se.