pervitin
Kotě
dobrý den. Je mi 25, v 16-20 letech jsem brala pervitin (IV). Ted uz nesmažím, ani trávu nekouřím, dodělala jsem si maturu, chodím na vysokou, takže všechno v pořádku-zdá se. Ale poslední cca 2 roky mám docela často sny o drogách, a taky docela velkou chuť to ještě jednou zkusit, už naposledy... Vzdoruju jak se dá, ale spíš si říkám, proč to tak je? To mě to bude pronásledovat až do smrti? Díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že je skvělé, že se vám daří odolávat a že abstinujete už několik let a podařilo se vám dostudovat střední školu a začít vysokou - i když to je jistě náročné. Nevím, zda jste začala abstinovat sama nebo v rámci nějaké léčby, ale každopádně sama víte, s jakou intenzitou se chuť na drogu vracela ze začátku a jak na tom člověk je v prvních pár měsících abstinence. Od tohoto stavu jste už urazila určitě kus cesty. Ale jsou samozřejmě období, kdy se myšlenky na drogy vrací a pocit, že byste si mohla naposled dát se znovu objevuje. Znovuobjevení chutí na drogy bývá ale spojené s nějakým stavem, situací - s dlouhodobým tlakem, vypětím, stresem, přílišnými nároky, které si na sebe člověk klade nebo je na něj klade okolí, s nějakou náhlou krizovou situací (nemoc, ztráta někoho blízkého), kdy nějaký čas trvá, než se z toho člověk dostane... Zkuste popřemýšlet o tom, jaký je váš život, životní styl a jak jste v něm spokojená. Chutě na drogy se objevují v okamžiku, kdy máme někde slabé místo... možná prostě necítíte, že by bylo ve vašem životě všechno v pořádku, i když to tak na první pohled vypadá. Objektivní výkony (škola, práce) ještě nemusí nutné vést k uspokojení a vyřešení všech problémů. Nemyslím, že byste se chutí na drogy musela trápit až do konce života. Někdy je ale nutné udělat ve svém životě nějakou změnu a získat znovu životní energii, abyste se jich zbavila. Když byste si o tom chtěla dopisovat dál, klidně pište - nemám o vás z tohoto vašeho prvního dotazu moc informací, tak vám dávám jen takovou trochu obecnou odpověď. Zatím přeji hodně štěstí a sil k dalšímu vzdorování chuti na drogy. Mějte se hezky.