Proč?
krisgaz
Proč jsou za drogy povazovany i nektere leky, ktere jsou normalne daji koupit v lekarne? Tohle nechapu. Procpak nektere staty(napr. Spojene staty Americke),nechteji, aby se do jejich zeme dovazely nektere leky, napr. Rohypnol a pod.

Odpověděl: Bára Orlíková
Léky, které mají psychotropní účinek a mohou vyvolat závislost (a o kterých se někdy mluví jako o drogách), se v lékárně volně v žádném případě koupit nedají. Tyto léky (jako je třeba Rohypnol, který patří mezi benzodiazepiny, nebo silné léky proti bolesti obsahující opiáty, apod.) jsou vydávány pouze na předpis a některé dokonce za spřísněných podmínek (to se týká především opiátů). K tomu, abyste mohl tyto látky převážet přes hranice, je třeba mít speciální povolení (platí stejně jako pro jiné omamné a psychotropní látky). To jste asi měl/a na mysli tím, že některé státy nechtějí, aby se tyto léky přes hranice dostaly. Pokud je váš dotaz polemikou o tom, proč některé látky jsou legální a dostupné přesto, že jsou nebezpečné, a některé jsou považované za nelegální, i když je jejich nebezpečnost srovnatelná s těmi legálními, tak to se obávám, že asi v rámci této poradny nevyřešíme. Např. toluen, který je považován za jednu z nejnebezpečnějších látek, pokud ji někdo užívá jako drogu, se dá koupit v drogerii, a alkohol, který by se dal zařadit mezi tvrdé drogy, je dostupný v každém obchodě a restauraci. Je to společenský úzus. Je většinou na dlouhé lokte, než se některé věci v běhu společnosti změní. A některé se nejspíš nikdy nezmění, s tím se budeme muset smířit. BTW více o lécích, o kterých je váš dotaz, najdete v rubrice Psychofarmaka.