navik
Chtel bych se zept na psychyckou zavislost. Co to vlastne je, ma to i nějaký fyzický základ? Alespoň na úrovni neronú a elektriky by mňela mít. Prosím praďte mi aspoň kde se dají získat informace dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Máte pravdu, psychická závislost je odrazem změn v mozku. Dochází k přenastavení spousty systémů, vytváření nervových drah, snížení koncentrace mediátorů, ... K pochopení je ale třeba celkem hodně vědět, protože funkce mozku jsou prozkoumány stále málo. Teorií je mnoho, mnohé z nich se navzájem vylučují. Pokud byste to chtěl pochopit, tak je potřeba napřed pochopit, jak to funguje v mozku normálně a pak se teprave pustit do patologie. Tož začněte anatomií a fyziologií CNS. Budete mít několik měsíců co dělat. Až to sestudujete, tak už snadno najdete nějakou literaturu v knihkupectví v Lipové ulici v Praze. Tam bývají spolehlivě dobře zásobení. Stačí?