Jsem snad blázen?
XXX
Dobrý den Právě jsem po dlouhé době četl server www.extc.cz. Dočetl jsem se tam v rubrice lysohlávky: "Za prvé je lysohlávka jedovatá houba, takže intoxikace je v pravém smyslu slova otravou."... tak řekněte, já zhruba 5 let každému druhému konzumentovi lysohlávek, jenž mi tvrdí toto vysvětluji, že je to pouze pouliční fáma. Lysohlávky v žádném případě jedovaté nejsou. A to ani v tom smyslu, když řekneme v malém množství i jed může být lék. Lysohlávky nejen že nejsou téměř vůbec toxické(50:50 je 641), ale navíc jejich efekt způsobovat mimořádné stavy vědomí byl využíván mnoha kulturami a dokonce psychiatry v nedávných letech... No to je asi snad i vše co jsem chtěl napsat, vím, že nejlepší je psát připomínku tomu, komu je směrována, jen bych rád, aby jste věděli, jak to máme v ČR s kvalitními informacemi na nejznámnějších drogových serverech. S úctou Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Bohužel jsem článek nečetl, takže se nemohu vyjádřit ani kdybych chtěl. Ale toxicita lysohlávek je skutečně nízká, resp. projeví se až v dávkách, které není reálné je užít. I když, kdybych vnímal jedovatost jako schopnost vyvolat poškození duše, tak bych byl s hodnocením opatrný. Ale i tak platí - lysohlávka není jed. Ohledně mimořádných stavů duše - ano, ale ne vždy se z toho člověk dostane se zdravou hlavou. I to byl jeden z důvodů, proč se s experimenty přestalo. P.s. Díky, že nás čtete a upozorňujete na chyby. I když bych byl raději, kdybyste upozorňoval na chyby naše. :-)