marihuna
dandy
trávu už kouřím přes 25 let a nikdy jsem neskoušel nikdy nic jiného, teday kromně alkoholu jak to? nevím jestli to je hulením ale v průběhu života mi odezněl atopický eksem ( dost škaredý ) a revmatické potíže. jak to že jsem nikdy neměl potřebu po nějaké jiné droze?

Odpověděl: Bára Orlíková
Pravděpodobně proto, že užívání marihuany není nutně vstupní branou k jiným drogám. A také proto, že k tomu nejpíš nesměřujete díky vašim osobnostním dispozicím a prostředí, ve kterém žijete. Valná většina lidí, kteří užívají "tvrdé" drogy, mají sice v anamnéze užívání marihuany, což ovšem vůbec neznamená, že valná většina kuřáků marihuany vyzkouší jiné drogy kromě marihuany. Z posledních výzkumů vyplývá, že spíš mizivá část lidí užívajících konopné drogy se stane problémovými uživateli jiných drog, to, že se z marihuany nezbytně přechází na jiný typ drog je spíš mýtus s konopím spojený. Rizikovější pro přechod na tvrdé drogy je užívání alkoholu a tabáku ve velmi mladém věku. To, že část lidí, kteří kouří marihuanu, vyzkouší i tvrdé drogy, souvisí spíš s prostředím, kde se třeba ve městech dají konopné drogy sehnat, než s užíváním konopných drog samotným. V okamžiku, kdy marihuanu kupujete, tak se dostáváte do nelegálního prostředí černého trhu, kde se obchoduje i s jinými drogami, pohybujete se na hranici této scény a tvrdé drogy jsou tedy pro vás dostupnější. Ohledně těch vašich zdravotních potíží - nemohu na základě tohoto dotazu posoudit, zda se stav změnil na základě užívání THC. Nicméně - dovolím si vás upozornit, že dlouhodobé kouření konopných drog má také své zdravotní důsledky. Závisí to samozřejmě na mnoha faktorech, zda vás tyto negativní důsledky postihnou (či postihly), třeba na intenzitě, se kterou kouříte. Více info o výzkumech ohledně konopí www.konopnedrogy.cz (výzkum pod AV ČR) nebo na www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti). Když byste měl nějaké další dotazy, pište.