netropil
saradi
Dobry den, mohli byste mi prosim dat informaci, zda se lek jmenem NEOTROPIL radi mezi psychofarmaka. A pokud ano, tak rici jeho ucinky. Dekuji T.

Odpověděl: Bára Orlíková
Předpokládám, že se jedná o přípravek Nootropil. Patří mezi nootropika, nemá psychotropní účinek v pravém slova smyslu. Obsahuje účinnou látku "piracetam". Piracetam příznivě ovlivňuje funkci mozkových buněk v oblasti učení a paměti, bdělosti a vědomí jak zdravých lidí, tak i nemocných postižených funkčními poruchami mozku. Běžně nevyvolává sedaci ani nevede k psychostimulaci. Působí na centrální nervový systém několika mechanismy: zlepšuje zásobení kyslíkem, zvyšuje metabolismus glukózy v mozku, zvětšuje průtok krve mozkem, jak spazmolytickým účinkem, tak snížením viskozity krve. Proniká rychle do mozku, nemetabolizuje se a vylučuje se nijak nezměněný močí. Mechanický účinek spočívá v aktivaci bioenergetického metabolismu nervové buňky. Zvýšením využití glukózy se zvyšuje syntéza ATP a ADP a tím i energetický potenciál nervové buňky. Současně se aktivuje i biosyntéza RNA, proteinů a lipidů. Způsobuje aktivaci v CNS na vyšší asociativní oblasti, kde se zpracovávají informace a programuje chování. Nemá prokazatelný vliv na retikulární formaci ani na limbický systém, ani na pocitovou percepci nebo neurovegetativní systém. Nemá anticholinergní ani dopaminergní účinky. Jeho toxicita je velice nízká, téměř nulová. Více informací najdete na www.lekarna.cz, když si do vyhledávání zadáte Nootropil nebo Piracetam, případně na www.smartdrugs.cz (informace o nootropních látkách, tzv. chytrých drogách). Proč to vlastně potřebujete vědět?